پیوند هیئات مذهبی با قرآن از ویژه برنامه‌های عملیات محرم است
کد خبر: 4158385
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۳
رئیس سازمان دارالقرآن کشور:

پیوند هیئات مذهبی با قرآن از ویژه برنامه‌های عملیات محرم است

رئیس سازمان دارالقرآن کشور ضمن اشاره به شرایط پیش آمده در اهانت به قرآن گفت: با توجه به اهانت به قرآن در ایام محرم، هیئت‌ها تمایل ویژه‌ای به فضای قرآنی پیدا کردند لذا باید از این فرصت استفاده کرد و پیوندی بین قرآن و هیئت برقرار کنیم.

حجت‌الاسلام تقی زاده رئیس دارالقرآن کشور

به گزارش ایکنا از گلستان، حجت‌الاسلام علی تقی زاده، رئیس سازمان دارالقرآن کشور در نشست هم‌اندیشی اعضا اتحادیه موسسات، هیئت اندیشه‌ورز بانوان و فعالان قرآنی با محوریت عملیات محرم که امروز، ۴ مرداد مرداد ماه در اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان برگزار شد، گفت: دستور حکم اعدام سلمان رشدی توسط حضرت امام خمینی(ره) در آن شرایط جامعه بخاطر ارائه کتاب آیات شیطانی، بیانگر آن است که فرد دیگری جرات توهین به مقدسات را نداشته باشد.

رئیس سازمان دارالقرآن کشور ضمن اشاره به شرایط پیش آمده در اهانت به قرآن افزود: احساس می‌شود یک غیرت دینی جدی در لایه مردمی و حکومتی به‌وجود آمده است و با توجه به ایام محرم، هیئت‌ها تمایل ویژه‌ای به فضای قرآنی پیدا کردند،  لذا ما باید با تاسی از اباعبدالله الحسین(ع)، شب عاشورا را به انس قرآن بپرداخته تا بتوانیم پیوندی بین قرآن و هیئت برقرار کنیم.

حجت‌الاسلام تقی‌زاده با بیان اینکه ما قرآن و عترت را حقایقی می‌دانیم که باید به آن توسل کنیم، گفت: ما درصددیم در سطح ملی در شب عاشورا با اجرای شعار لبیک یا قرآن در ذیل شعار لبیک یا حسین و همخوانی سوره مسد با محوریت مقابله با فردی که به پیامبر(ص) و رسالت وی اهانت کرده است، اتفاق خوبی را رقم بزنیم.

وی با اشاره به نقش موثر هیئت‌ها در انس افراد به قرآن، اظهار کرد: بهتر است خلاقانه عمل کنیم تا قرآن محور اصلی برنامه‌ها شده و تلاوت های قرآن در هیئات جدی‌تر و منسجم تر از قبل شود و در صورت امکان قبل از تلاوت درباره آیات توضیح داده شود تا حاضرین بهره بیشتری را از تلاوت ببرند.

حجت‌الاسلام تقی زاده به داستان فرعون و موسی(ع) اشاره کرد وگفت: در تمامی جوامع، جریان حق هیچوقت دسترسی به رسانه قوی نداشته تا بتواند نظر همگان را به قرآن جلب کند، اما شرایط پیش آمده توسط دستگاه طواغیت منجر به فرصت توجه به قرآن شده است لذا ما موظفیم با توجه به توان و ظرفیت مان از این اتفاق به نحو احسن برای رجوع و انس به قرآن کریم استفاده کنیم.

وی در پایان گفت: هدف ما از برگزاری جلسات این است که بتوانیم مسائل را در سه محور ملی و کلان، مرتبط با استان و اقتضائات جزئی تر بررسی کنیم تا ان شالله در آینده برنامه‌ها را حول آن‌ها تدوین کنیم.

انتهای پیام
captcha