مدرسه‌های اصفهان در عصرهای تابستان پذیرای شهروندان می‌شوند
کد خبر: 4160029
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۲
در قالب تفاهم‌نامه «عصر ورزش»

مدرسه‌های اصفهان در عصرهای تابستان پذیرای شهروندان می‌شوند

بر اساس تفاهم‌نامه «عصر ورزش» میان سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری و اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان، مدرسه‌های شهر با همه امکانات و تجهیزات ورزشی خود در اختیار شهروندان قرار می‌گیرند.

رویداد ورزشی و تفریحی عصر ورزشبه گزارش ایکنا، به نقل از اداره ارتباطات سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان، از مدتی پیش وعده‌اش را داده بودند، اینکه مدرسه‌های شهر با همه امکانات و تجهیزات ورزشی که در دل خود دارند، در اختیار مردم قرار بگیرند. حالا با تفاهم‌نامه‌ای که میان سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری و اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان امضا شد، همین روزها درب حدود ۲۰۰ مدرسه شهر به روی شهروندان باز می‌شود تا عصرهای تابستان را به ورزش و بازی در حیاط مدارس مشغول شوند. این یعنی ورزش برای همه، همه امکانات شهر برای مردم و در یک کلام، حرکت به سمت شعار «اصفهان من، شهر زندگی».

تفاهم‌نامه‌ای که امضا شد، عنوانی ویژه داشت: «عصر ورزش»؛ یعنی می‌توانید عصرهای تابستان در کنار خانواده، دختران با مادران و خواهران و مادربزرگ‌ها و پسران با پدران و برادران و پدربزرگ‌ها، با دوستان و هم‌محله‌ای‌ها و هم‌کلاسی‌ها به نزدیک‌ترین مدرسه محل زندگی خود مراجعه کنند و به ورزش و تفریحات دورهمی عصرگاهی بپردازند. 

براساس این تفاهم‌نامه، همه امکانات ورزشی مدارس به‌صورت رایگان در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد، اما دلیل انتخاب مدارس برای این رویداد چیست؟ بدون تردید، مدرسه به‌عنوان مهم‌ترین پایگاه تعلیم و تربیت سهم بسیار مهمی در رشد و تعالی محله دارد؛ محیط امن مدرسه موجب می‌شود افراد جامعه به‌ویژه والدین و فرزندانشان با آسایش و رغبت بیشتری به این مراکز مراجعه کنند. همچنین می‌توان با اعمال مدیریت در مدارس و استفاده بهینه از امکانات و فضای فیزیکی آن به ارتقای شور و نشاط جامعه و در نتیجه، پرورش و تکوین شخصیت شهروندان به‌ویژه نوجوانان و جوانان اهتمام کرد. در این برنامه، فضاهای آموزشی تحت پوشش اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان مورد استفاده قرار می‌گیرد. 

حفظ و ارتقای شور و نشاط و بالندگی ساکنان محلات به منظور بهبود شاخص‌های چتر گفتمانی شهر زندگی در کلان‌شهر اصفهان، هدف اصلی این طرح است که می‌توان اهداف اختصاصی از جمله ارتقای دسترسی محله‌محور به امکانات فعالیت فیزیکی و هیجانی، ارتقای سطح فعالیت فیزیکی در تمام گروه‌های سنی جامعه، ارتقای نشاط اجتماعی محله‌محور، بهبود سلامت روانی در همه گروه‌های سنی و افزایش سرانه ورزشی را نیز برشمرد. 

برنامه «عصر ورزش» روزهای زوج ویژه خانم‌ها و روزهای فرد ویژه آقایان از ساعت ۱۶:۳۰ تا ۲۰ روزهای شنبه تا پنجشنبه برگزار می‌شود. در این رویداد که محدودیت سنی ندارد، ورزش عمومی و بازی‌ها، ورزش‌های سنتی مثل هفت‌سنگ، بازی با طناب، پله چفته، وسطی و...، بازی‌های دورهمی مثل پانتومیم، شطرنج، مارپله، دوزبازی، بازی خنده و... و ورزش‌های تیمی مثل فوتسال، والیبال و بسکتبال برگزار می‌شود و شرکت‌کنندگان بنا بر علایق خود در آن شرکت می‌کنند. 

یادآور می‌شود، علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این برنامه می‌توانند به لینک https://app.isfahan.ir مراجعه کنند و یا با شماره 137 تماس بگیرند.

انتهای پیام
captcha