فعالیت بیش از ۱۰۰ قرآن‌آموز در دارالتحفیظ گرگان
کد خبر: 4160272
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۲

فعالیت بیش از ۱۰۰ قرآن‌آموز در دارالتحفیظ گرگان

مسئول دارالتحفیظ گرگان با بیان اینکه در این دارالتحفیظ بیش از ۱۰۰ نفر در رده‌های سنی مختلف مشغول حفظ قرآن هستند، گفت: دارالتحفیظ گرگان در سال 92 تأسیس شد و هدف ما در این مجموعه نخبه‌پروری بوده که با تمرکز بر روی کیفیت‌، تلاش کردیم با تربیت حافظان کل آنها را برای تربیت نسل‌های آینده آماده کنیم.

شاهینی حافظ قرآن و مسئول دارالتحفیظ گرگان

جواد شاهینی، حافظ کل قرآن و مسئول دارالتحفیظ گرگان در گفت‌وگو با ایکنا از گلستان، گفت: دارالتحفیظ گرگان در سال 92 تأسیس شد و هدف ما در این مجموعه نخبه‌پروری بوده که با تمرکز بر روی کیفیت‌، تلاش کردیم با تربیت حافظان کل آنها را برای تربیت نسل‌های آینده آماده کنیم.

مسئول دارالتحفیظ گرگان با بیان اینکه در این دارالتحفیظ بیش از ۱۰۰ نفر در رده‌های سنی مختلف مشغول حفظ قرآن هستند، افزود: قرآن‌آموزان در این دارالتحفیظ در مقطع‌های مختلف ۱۰ و ۲۰ جزء و حفظ کل مشغول آموزش هستند که برخی از این قرآن‌آموزان در مسابقات مختلف قرآنی در مقاطع مختلف شرکت کرده و عناوینی را کسب کردند.

شاهینی به زمان مناسب برای شروع حفظ قرآن در کودکان و نوجوانان اشاره کرد و گفت: اصلی‌ترین چالش در فضای قرآنی در رابطه با کودکان است زیرا آنها قبل از 7 سالگی نباید ضابطه‌مند شوند و آموزش آنها باید به‌صورت غیرمستقیم اتفاق بیفتد و از 8 سالگی باید آموزش‌ها به‌صورت پلکانی شروع شده و در 12 سالگی بهترین زمان برای حفظ قرآن است.

مسئول دارالتحفیظ گرگان با بیان اینکه در کلاس‌های دارالتحفیظ در کنار حفظ قرآن مسائل فرهنگی و آموزشی هم در نظر گرفته می‌شود، تصریح کرد: یکی از مشکلات جامعه قرآنی این است که خانواده‌ها باید در نظر داشته باشند که برای ورود فرزندان به فضای قرآنی باید تمهیداتی اندیشیده شود که کودکان ابتدا در فضای کاملا کودکانه فرایند قرآن را آموزش ببینند.

این حافظ قرآن با بیان اینکه برای ثابت قدم ماندن قرآن آموزان در مسیر حفظ قرآن باید تمهیداتی اندیشیده شود، افزود: نگاه به فعالیت‌های قرآنی تجاری شده است و افرادی که کار آموزشی می‌کنند با کمبود بودجه رو به رو شده و از نظر مادی برای افرادی که در زمینه قرآنی به‌صورت تخصصی فعالیت می‌کنند تاکنون تشویق ملموسی صورت نگرفته است.

وی در پایان گفت: حفظ قرآن فرایند سخت و پیچیده‌ای بوده که همواره با ریزش همراه است و این مجموعه مانند سفره‌ای گسترده است تا همه قرآن آموزان و قرآن دوستان از آن بهره‌مند شوند و ما هم در این مجموعه در حد توان تلاش می‌کنیم که آن‌ها را در این مسیر راهنمایی کنیم تا پیشرفت کنند.

انتهای پیام
captcha