آزادگان سند افتخار کشور هستند
کد خبر: 4163104
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۳

آزادگان سند افتخار کشور هستند

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران البرز با تاکید براینکه آزادگان سند افتخار کشور هستند، گفت: حماسه‌ای که آنها در دوران اسارت خلق کردند بی‌نظیر است.

آزادگان

به گزارش ایکنا از البرز، مراسم بزرگداشت ۲۶ مردادماه سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی با حضور آزادگان و خانواده‌های آنان، ائمه جمعه، فرمانداران و سایر مسئولان برگزار و از ۱۵۰ آزاده سرافراز البرزی تجلیل شد.
سلیمان رستمیان، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثاگران البرز در این مراسم اظهار کرد: ۲۶مردادماه سال ۱۳۶۹ سالروز ورود اولین گروه از آزادگان عزیز به میهن اسلامی به نام روز آزادگان در تقویم ملی ما درج و به عنوان یک روز مهم در آداب، رسوم و اعتقادات ما شکل گرفته است، آن هم به خاطر مجاهدت ها و ایثارگری های آزادگان و تلاش هایی که این عزیزان در راستای حفظ آبروی ملت ایران در دروان سخت اسارت تحمل کردند.

وی از دوران دفاع مقدس به عنوان دورانی سخت در نظام جمهوری اسلامی ایران یاد کرد و افزود: در دوران دفاع مقدس فرزندان این ملت به یادماندنی‌ترین حماسه‌ها را خلق کردند، تمام کسانی که با پیام رهبر خود برای دفاع از ارزش‌ها و دفاع از حریم این کشور چه از نظر جغرافیایی و چه به لحاظ اعتقادی به جبهه شتافتند و عده‌ای شهید شدند و در جوار حضرت حق عند ربهم  یرزقون شدند و عده‌ای مجروح و تعدادی هم با دلی رنجور و مجروح در این راه در دام دشمن افتادند و بعضی از آنان سال‌ها اسیر شدند.

این مسئول بیان کرد: حماسه‌ای که آزادگان در دوران اسارت خلق کردند بی‌نظیر است، افرادی در این عرصه براساس اعتقادات و باورهای دینی برگرفته از اندیشه ناب تشیع عاشقانه رفتند و در رکاب امام زمان خود در برابر هجمه دشمن مبارزه کردند.

رستمیان گفت: در دورانی که انقلاب ما نوپا بود رژیم بعث عراق با حمایت دیگر کشورها مثل آمریکا که انقلاب ما منافع آنان در خاورمیانه و اطراف خلیج فارس را تهدید می‌کرد به ایران حمله کرد و می‌خواستند به این وسیله به هدف خود یعنی از بین بردن رشد، پیشرفت، توسعه و اثرگذاری نظام را برسند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز افزود: در این مسیر جوانان این مرز و بوم عاشقانه و عارفانه رفتند و در برابر دشمن قرار گرفتند و شهید، مجروح و یا اسیر شدند.

رستمیان تصریح کرد: آزادگان در آن دوران سه گونه اسیر شدند، کسانی که در مرزها مرزبان بودند و در ابتدای جنگ غافلگیر شدند، عده ای در عملیات ها اسیر شدند و برخی ها هم زمانی که مجروح شدند جا ماندند.

وی گفت: آزادگان سند افتخار کشور هستند، امام(ره) همیشه به یاد اسرا بودند و فرمودند «اگر من نبودم و اسرا بازگشتند سلام من را به آنان برسانید»، این روز در نظر تمام مردم ایران به عنوان یک روز به یادماندنی و ارزشمند ثبت شده است و ما وظیفه داریم از شما عزیزان تقدیر کنیم.

 

انتهای پیام
captcha