بخش معارفی چهل‌و‌ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن در کردستان برگزار شد
کد خبر: 4163994
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۵

بخش معارفی چهل‌و‌ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن در کردستان برگزار شد

مرحله شهرستانی بخش معارفی چهل‌وششمین دوره مسابقات سراسری قرآن اوقاف امروز، ۳۰ مرداد در سطح استان کردستان برگزار شد.

بخش معارفی چهل‌و‌ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن

حجت‌الاسلام محمد کاروند، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان در گفت‌و‌گو با ایکنا، گفت: مرحله شهرستانی بخش معارفی چهل‌و‌ششمین دوره از مسابقات سراسری با حضور 909 قرآن آموز امروز، 30 مرداد به صورت همزمان در هشت شهرستان استان انجام شد.

وی افزود: این دوره از رقابت‌های قرآنی در شهرستان‌های سنندج، سقز، بانه، مریوان، کامیاران، قروه، دهگلان و دیواندره برگزار شده که در شهر سنندج با حضور متسابقان این دوره در مسجد جامع سنندج برگزار شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بیان کرد: ترجمه سوره یاسین و الرحمن، معارف قرآن کریم تشیع، معارف قرآن کریم اهل تسنن، معارف صحیفه سجادیه و معارف نهج البلاغه از رشته‌های بخش معارفی چهل‌و‌ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن می‌باشد.

وی با اشاره به تغییر زمانی برگزاری رشته‌های معارفی چهل‌و‌ششمین دوره مسابقات سراسری قرآنی اوقاف ادامه داد: به‌ دلیل گرمای هوا و تداخل با آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش زمان این آزمون از ۱۲ به ۳۰ مرداد تغییر کرد.

حجت‌الاسلام کاروند با اشاره به شرکت ۹۰۹ نفر از فعالان قرآنی استان در بخش معارفی چهل‌و‌ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن گفت: از این تعداد متسابق ۴۵۶ نفر بانو و ۴۵۳ نفر آقا هستند.

وی بیشترین تعداد شرکت‌کننده در بخش معارفی چهل‌وششمین دوره مسابقات سراسری قرآن را مربوط به شهرستان سقز و کمترین را مربوط به دیواندره دانست و افزود: رشته ترجمه و تفسیر سوره الرحمن و یاسین با ۳۴۶ نفر بیشترین تعداد شرکت‌کننده را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان یادآور شد: نفرات برگزیده این بخش به مرحله استانی چهل‌و‌ششمین دوره مسابقات که ۱۳ مهرماه به‌صورت حضوری در سطح استان برگزار می‌شود، راه خواهند یافت.

انتهای پیام
captcha