پردخت 77 هزار فقره تسهیلات قرض‌الحسنه در کردستان
کد خبر: 4165600
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۴

پردخت 77 هزار فقره تسهیلات قرض‌الحسنه در کردستان

مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در کردستان گفت: طی یک سال اخیر 77 هزار و 499 فقره تسهیلات قرض‌الحسنه به مبلغ هزار میلیارد ریال به متقاضیان استان کردستان پرداخت شده است.

نشست خبری بانک قرض الحسنه مهر ایران در کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، حسام‌الدین اسعدی، مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در کردستان امروز، ششم شهریور در نشست خبری با خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان که به مناسبت هفته دولت برگزار شد، گفت: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با توجه به خدماتی که به مردم سطح استان ارائه کرده یک بانک خدماتی - اجتماعی است چراکه نه سودی پرداخت و نه سودی دریافت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه تسهیلات پرداختی این بانک با کارمزد جزئی صفر تا چهار درصد بوده است، افزود: این اقدام در راستای شیوه بانکداری اسلامی صورت گرفته که موجب رضایتمندی مردم از خدمات این بانک شده و در نتیجه منابع بانک قرض‌الحسنه مهر در سطح کشور از مرز 200 هزار میلیارد ریال عبور کرد.

مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در کردستان بیان کرد: منابع این بانک از ابتدای سال جاری تاکنون در سطح استان کردستان 28 درصد افزایش داشته و از ابتدای دولت سیزدهم منابع این بانک در سطح استان از ۱۶ میلیارد به ۵۲ میلیارد ریال رسیده که 222 درصد رشد نشان می‌دهد.

وی با اعلام اینکه در استان کردستان تعداد مشتریان این بانک در سطح استان به ۲۰۰ هزار نفر رسیده و از ابتدای دولت سیزدهم ۳۰ درصد افزایش مشتری داشته‌ایم، گفت: پروسه پرداخت تسهیلات در این بانک به کمترین زمان ممکن رسیده است.

اسعدی از پرداخت تسهیلات بدون ضامن در این بانک خبر داد و گفت: در یک سال گذشته 12 هزار و 322 فقره تسهیلات بدون ضامن به مبلغ سه هزار و 500 میلیارد ریال به متقاضیان پرداخت شد.

مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در کردستان اظهار کرد: 14 شعبه بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان کردستان فعال داریم و یک باجه در سروآباد برای اعطای تسهیلات اشتغالزایی به کولبران راه‌اندازی شده است و در این باجه هزار و 250 فقره وام اشتغالزایی به کولبران پرداخت شد.

اسعدی به اجرای طرح مهر یار و انتقال حساب بانکی ۱۹ اداره به این بانک اشاره کرد و افزود: در راستای حمایت از کارکنان این ادارات 735 فقره وام به مبلغ 14.5میلیارد تومان در طرح مهر یار تسهیلات پرداخت شده است.

وی افزود: طی یک سال اخیر 77 هزار  و 499 فقره تسهیلات قرض‌الحسنه به مبلغ هزار میلیارد ریال به متقاضیان استان کردستان پرداخت شده است. در مجموع از ابتدای دولت سیزدهم بیش از 140 هزار فقره وام با ارزش ریالی 72 هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه اعطا شد.

به اجرای مسئولیت‌های اجتماعی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران اشاره کرد و گفت: در راستای اجرای این مسئولیت در سطح استان 514 فقره تسهیلات به زنان سرپرست خانوار، مجمع خیرین سلامت، زندانیان بی‌بضاعت طی سال گذشته پرداخت شده است.

مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در کردستان یادآور شد: خرید 60 دستگاه ضدعفونی‌کننده uv و تحویل آن به دانشگاه‌ علوم پزشکی استان، خرید دو دستگاه اکسیژن‌ساز و تجهیزات مورد نیاز بیمارستان‌ها، خرید دو یخچال و دستگاه مخصوص زردی نوزدان به مبلغ 700 میلیون ریال و اهدا به شیرخوارگاه مریم از دیگر فعالیت‌های اجتماعی این بانک در سطح استان می‌باشد.

انتهای پیام
captcha