بزرگداشت روزنامه‌نگار حامی مقاومت برگزار می‌شود
کد خبر: 4165756
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۸

بزرگداشت روزنامه‌نگار حامی مقاومت برگزار می‌شود

آیین بزرگداشت «طلال سلمان»، بنيانگذار و سردبير روزنامه «السفير» لبنان در معاونت مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا، این مراسم روز یکشنبه، 12 شهریور ماه از ساعت 14 تا 16 با حضور چهره‌های فرهنگی، مطبوعاتی و سیاسی در معاونت مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به نشانی خیابان قائم‌مقام فراهانی روبروی بیمارستان تهران کلینیک خیابان هشتم (مرحوم احمد بورقانی) شماره ۱۵، سالن نشست‌ها برگزار خواهد شد.

طلال سلمان که در سال ۱۹۳۸ در شهر شمستر (غرب شهر بعلبک در بقاع لبنان) متولد شد، او که از حامیان مقاومت و فلسطین بود در 85 سالگی چشم از جهان فروبست.

طلال که مؤسس روزنامه السفیر به عنوان معروفترین و بزرگترین روزنامه جهان عرب بود در نوشته‌هایش، هدف خود از فعالیت‌های روزنامه‌نگاری را سر و سامان دادن به وضعیت مطبوعات در لبنان و توسعه مسیر آن برای تبدیل شدن به مطبوعات مدرن جهان عرب بیان کرد.

همچنین، السفیر تنها روزنامه لبنانی است که در جریان حمله رژیم صهیونیستی به لبنان در سال ۱۹۸۲ حتی یک روز تعطیل نشد و با وجود محاصره، توزیع آن به صورت محدود ادامه یافت و در خیابان‌های پایتخت حضور خود را حفظ کرد.

«به همت خمینی، شاه در به‌در شده» عبارتی فارسی که در صفحه نخست السفیر در روز پیروزی انقلاب اسلامی ایران نقش بست. همراهی طلال سلمان با حضرت امام خمینی(ره) از پاریس تا تهران و مصاحبه او با بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در کارنامه این روزنامه‌نگار لبنانی قرار دارد.

انتهای پیام
captcha