کودکان و تجربه زیارت کعبه و حرم نبوی + عکس
کد خبر: 4166910
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۸

کودکان و تجربه زیارت کعبه و حرم نبوی + عکس

حرمین شریفین همواره شاهد حضور جمع کثیری از زائران و نمازگزاران به همراه فرزندان خود بوده، حضور کودکان از این زیارت با توجه به امکانات اختصاص یافته به آنها، بخشی مهم از این عبادت است.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی تولیت کل مسجدالحرام و مسجدالنبی، حضور کودکان به همراه والدین خود در مراسم حج تمتع، عمره مفرده و نمازهای یومیه در حرمین شریفین همیشه بخشی مهم از این رویدادها محسوب می‌شود. از سویی تولیت کل مسجدالحرام و مسجدالنبی نیز امکانات زیادی را برای تسهیل حضور این کودکان، محافظت از آنها و غنی ساختن تجربه دینی و مذهبی آنها در این مکان مقدس تدارک دیده‌اند.

یکی از مهم‌ترین ابتکارات تولیت کل مسجدالحرام و مسجدالنبی استفاده از دستبند مخصوص محافظت از کودکان در حرمین شریفین است. این دستبند که در ابتدای ورود کودکان به صحن‌ها در اختیار آنها قرار می‌گیرد، در واقع یک ابزار الکترونیک است که مشخصات کودک، شماره تلفن والدین و دیگر اطلاعات لازم در آن ذخیره می‌شود. در صورتی که کودک خانواده خود را گم کند، کارکنان تولیت می‌توانند با استفاده از این اطلاعات به سرعت والدین و سرپرست کودکان را بیابند. این دستنبد همچنین دارای یک بارکد است که با قرار دادن آن در برابر دستگاه‌های مورد نظر، اطلاعاتی به زبان‌های مختلفی از قبیل (اردو، بنگالی، مالایی، فارسی، ترکی، هوسا، انگلیسی، فرانسوی) ارائه می‌کند. این امکان به منظور تسهیل ارتباط با زائران بیت‌الله الحرام از کشورهای مختلف فراهم شده است.

از سویی برنامه‌ها، رویدادها و ابتکاراتی نیز در کتابخانه و بخش‌های ویژه بانوان برای تقویت مهارت‌های خلاقانه کودکان و آشنایی آنها با علوم و دانش‌های مختلف تدارک دیده شده است. همچنین بیش از 2400 کتاب مناسب برای گروه‌های سنی مختلف کودکان نیز در کنار بازی‌های و جورچین‌های ویژه از سوی تولیت کل مسجدالحرام و مسجدالنبی برای کودکان تهیه و در اختیار آنها قرار می‌گیرد.

 

انتهای پیام
captcha