اردوی قرارگاه «عهد خدمت» در کردستان برگزار شد
کد خبر: 4167937
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۷

اردوی قرارگاه «عهد خدمت» در کردستان برگزار شد

در راستای خدمت‌رسانی به مناطق محروم استان اردوی قرارگاه «عهد خدمت» با اعزام 220 دانشجوی بسیجی دانشگاه آزاد اسلامی استان به منطقه کرانی بیجار برگزار شد.

اردوی قرارگاه «عهد خدمت» در کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام علی فرج‌الله، مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی کردستان شامگاه گذشته، 18 شهریور در مراسم افتتاحیه قرارگاه «عهد خدمت» و اعزام گروه‌های جهادی، گفت: قدم گذاشتن در مسیر رضای الهی گشایش‌های زیادی را نصیب فرد خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه جهاد به معنای حرکت کردن در راهی فراتر از کارهای روزمره که رضایت الهی را به دنبال دارد، افزود: در این راستا حضور در اردوهای جهادی معامله با خداوند است که اگر با اخلاص و نیت درونی انجام شود برکت کار را دو چندان خواهد کرد.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی کردستان بیان کرد: انجام کار جهادی و در راه رضای خداوند گام برداشتن همانند آجری است که به برکت آن خانه آخرت خود را می‌توانید بسازید.

قباد میمنت‌آبادی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کردستان در ادامه این مراسم اظهار کرد: گروه‌های جهادی بدون اجرو مزد دنیوی با حضور در مناطق محروم، تلاش دارند تا محرومیت را از مناطق مختلف ایران اسلامی بزدایند و در راستای امیدآفرینی و حل مشکلات مردم گام بردارند.

وی با اشاره به اینکه دشمن در طول ۴۴ سال گذشته از حق به ناحق جلوه دادن علیه نظام و انقلاب دست برنداشته است، افزود: دشمن هموار در تلاش است تا جبهه‌های ناامیدی را بین جوانان بگستراند لذا دانشجویان به عنوان جهادگران جهاد تبیین باید امیدآفرینی را در جامیعه و بین مردم  ترویج دهند و خنثی‌کننده توطئه دشمنان باشند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کردستان با اشاره به جنگ ترکیبی دشمنان علیه نظام و کشور بیان کرد: هدف دشمن در این جنگ ترکیبی، ایجاد شرایط سخت برای نظام اسلامی بود چرا که دشمن تاکتیک‌های متعددی را در طول سالیان متوالی پیگیری کرده بود که از هیچکدام نتیجه‌ای نگرفته بود.

وی در پایان یادآور شد: تاکتیک های امروز دشمن در زمان های قبل هم وجود داشت چرا که معتقد بودند این انقلاب دوامی ندارد اما جایگاه رفیع کشورمان امروز قله قرار دارد.

توحید رستمی، مسئول بسیج دانشجویی استان کردستان در ادامه این مراسم از اعزام 220 دانشجوی بسیجی دانشگاه آزاد اسلامی استان در این اردو خبر داد و  اظهار کرد: این دانشجویان در قالب اردوی قرارگاه «عهد خدمت» به مناطق محروم استان اعزم می‌شوند.

وی با اشاره به حضور دانشجویان رشته‌های عمرانی، آموزشی، پزشکی و دندانپزشکی در این اردو، افزود: اردوهای جهادی بسیج دانشجویی یکی از مقدس‌ترین واژه‌های ایثار و فداکاری محسوب می‌شوند.

مسئول بسیج دانشجویی استان کردستان با اعلام اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی در طول حیات پربرکت خود ظرفیت‌های متعددی داشته که باعث موفقیت در چالش‌ها شده است، اظهار کرد: ظرفیت مردم و رفع مشکلات مناطق محروم با کمک نیروهای مردمی و جهادی از ظرفیت‌هایی است که در نظام مقدس جمهوری اسلامی وجود دارد.

وی افزود: امروزه اردوهای جهادی به یک فرهنگ عمومی در جامعه تبدیل شده است و هرکس یکبار در جهت رفع نیازهای محرومان قدم بردارد تشنه آن خواهد شد و هربار پیش قدم برای حضور در این عهد خدمت خواهد شد.

رستمی یادآور شد: قرار گرفتن دانشجو در فضای رشد و تجربه کردن جهاد به صورت عملی از نزدیک، فراهم شدن شرایط خدمت به محرومان در جهت رفع محرومیت، افزایش اعتماد عمومی و دلگرم کردن مردم، آشنایی با مشکلات کشور، تربیت نسل مدیران جهادی و مطالبه‌گری از مسئولان از اهداف برگزاری این اردوهای جهادی است.

انتهای پیام
captcha