ثبت‌نام ۳۰ هزار پایه اولی در همدان
کد خبر: 4168117
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۰

ثبت‌نام ۳۰ هزار پایه اولی در همدان

معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش همدان با اشاره به ثبت‌نام ۳۰ هزار پایه اولی در استان گفت: طبق آمار، 32 هزار دانش‌آموز باید تا پایان شهریورماه در کلاس اول ثبت‌نام کنند که هنوز والدین دو هزار دانش‌آموز اقدامی در این راستا نکرده‌اند.

پایه اولیمحمد سهرابی، معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش استان همدان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، از ثبت‌نام ۳۰ هزار پایه اولی در استان خبر داد و گفت: طبق آمار، 32 هزار دانش‌آموز باید تا پایان شهریورماه در کلاس اول ثبت‌نام کنند که هنوز والدین دو هزار دانش‌آموز اقدامی در این راستا نکرده‌اند.

وی افزود: از والدین پایه اولی‌ها تقاضا داریم هر چه سریع‌تر برای ثبت‌نام فرزندان خود اقدام کنند تا آموزش و پرورش فرصت کافی برای آماده‌سازی کلاس‌ها، تهیه کتاب‌های آموزشی، تعیین کلاس‌بندی فرزندان را داشته باشد.

سهرابی گفت: هنوز دو هزار پایه اولی ثبت‌نام خود را در مدارس انجام نداده‌اند که یا والدین این افراد اصلا برای ثبت‌نام اقدام نکرده‌اند و یا اینکه هنوز ثبت‌نام فرزندان خود را به‌صورت تکمیل انجام نداده‌اند. در هر صورت خواهشمندیم در اسرع وقت ثبت‌نام فرزندان خود را تکمیل کنند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۳۵ هزار پایه اولی در استان ثبت‌نام کرده بودند، افزود: این کاهش آمار مربوط به کاهش موالید است و ارتباطی به میزان پوشش آموزش و پرورش ندارد. براساس دستور وزارت آموزش و پرورش و همچنین تأکیدات مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان دریافت هرگونه کمک‌های مردمی در هنگام ثبت‌نام دانش‌آموزان ممنوع بوده و در صورت انجام چنین کاری مدیر مجموعه متخلف محسوب می‌شود و طبق قوانین و مقررات با وی برخورد خواهد شد.

سهرابی تصریح کرد: کمک‌های مردمی کاملا اختیاری بوده و انجمن اولیا در این زمینه تصمیم می‌گیرند، والدین عزیز در صورت مشاهده چنین تخلفی می‌توانند به اداره ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات اداره‌کل آموزش و پرورش در شهر همدان و سایر شهرستان‌ها اطلاع دهند.

انتهای پیام
captcha