مشکل دشمن قوی بودن ایران است
کد خبر: 4169101
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۹
امام جمعه همدان:

مشکل دشمن قوی بودن ایران است

آیت‌الله حبیب الله شعبانی گفت: مشکل دشمن، ایران قوی است و مسئله تنها اسلام و جمهوری اسلامی نیست، مردم می‌دانند دشمن بنای حل مشکلات را ندارد، چرا که اگر فکر رفع مشکلات مردم بود، امروز از آزاد شدن پول‌های مسدود شده عصبانی نمی‌شد.

امام جمعه همدانبه گزارش ایکنا از همدان، آیت‌الله حبیب الله شعبانی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه همدان امروز، 24 شهریورماه در خطبه‌های عبادی، سیاسی نماز جمعه همدان ضمن سفارش نمازگزاران به تقوای الهی و تسلیت ایام پایانی ماه صفر و رحلت پیامبر اکرم(ص) شهادت امام حسن مجتبی(ع) و شهادت امام رضا(ع) اظهار کرد: خداوند توسط پیامبر(ص)، ما را از ضلالت و گمراهی نجات و به نور هدایت الهی دعوت کرد.

وی با بیان اینکه قرآن فلسفه بعثت انبیا الهی را خارج کردن جامعه از سوی تاریکی به سوی نور معرفی کرده است، افزود: پیامبر(ص) جامعه اسلامی را از هلاکت، گمراهی و تاریکی‌ها نجات دادند.

خطیب جمعه همدان با اشاره به اینکه پیامبر گرامی اسلام(ص)، نه فقط برخوردها و عبادت فردی، که نحوه برخورد با دشمن و سیاست ورزی دینی را به ما آموزش داد، تصریح کرد: پیامبر در برابر عده‌ای که تشکیلاتی نداشتند و فریب دشمن را می‌خوردند، آنها را می‌بخشید، اما در برابر افرادی که به صورت سازمان یافته و تشکیلاتی برای ضربه زدن به جامعه اسلامی برنامه‌ریزی می‌کردند، قاطعانه ایستادگی می‌کردند.

وی با استناد به تعابیر رهبری که فرمودند دشمن جدی است و ما هم جدی هستیم و این همان آموزه پیامبر و سلوک نبوی است که در مقابل دشمنی که می‌خواهد اسلام را از بین ببرد و کشور را تجزیه کند باید با قاطعیت ایستاد، گفت: دشمن در طول تاریخ برای تجزیه کشور برنامه دارد و امروز نیز دشمن با شعارهایی که در ظاهر زیباست اما برای هدف نامقدس شکل گرفته برای تجزیه کشور برنامه‌ریزی می‌کند.

شعبانی یادآور شد: مشکل دشمن ایران قوی است و مسئله تنها اسلام و جمهوری اسلامی نیست، مردم می‌دانند دشمن بنای حل مشکلات را ندارد، چرا که اگر فکر رفع مشکلات مردم بودند، امروز از آزاد شدن پول‌های مسدود شده عصبانی نمی‌شدند در واقع دشمن با اجرا شدن احکام شریعت و اینکه زنان کرامت واقعی داشته باشند مخالف است و نه تنها با حفظ بنیان خانواده که با اربعین و قوت گرفتن مجالس اهل بیت(ع) مخالف است.

وی تأکید کرد: امروز تفاوت بین جبهه حق و باطل روشن‌تر شده و باید بیان کنیم که در کدام طرف ایستاده‌ایم چرا که انقلاب اسلامی و آرمان‌هایش همان است که شهدا برای آن جان دادند و نباید آن را با عملکرد اشتباه برخی از مسئولان سنجید.

امام جمعه همدان با گریزی به اغتشاشات سال گذشته و برنامه‌ریزی‌های رسانه‌های غرب گفت: با دروغ رسانه‌ای نمی‌توان براندازی کرد.

وی همچنین ضمن ابراز همدردی با مردم لیبی و مراکش و کشته شدن هزاران نفر در حوادث سیل و زلزله در این کشورها،  ابراز کرد: طی چند روز گذشته اخباری مبنی بر فاسد شدن نهادهای دامی در استان منتشر شد و با توجه به اینکه مقداری که از نهاده‌ها فاسد شده بود، نیاز به معدوم سازی همه آن‌ها نیست و این آلودگی با فرآوری قابل برگشت به چرخه مصرف است و مسئولان باید مراقب باشند تا دیگر شاهد چنین مشکلاتی در جامعه نباشیم.

انتهای پیام
captcha