حضور رئیس‌جمهور در سازمان ملل؛ فرصتی برای شکست روایت‌های جعلی+ صوت
کد خبر: 4169368
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۹
عمویی در گفت‌وگو با ایکنا مطرح کرد:

حضور رئیس‌جمهور در سازمان ملل؛ فرصتی برای شکست روایت‌های جعلی+ صوت

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس یازدهم گفت: حضور رئیس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل متحد یک گام مهم برای شکستن روایت‌های غیرواقعی از مواضع ایران در مناسبات بین‌المللی است.

ابوالفضل عمویی

حجت‌الاسلام والمسلمین «سیدابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهور به‌ منظور شرکت در هفتادوهشتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد بامداد دوشنبه، ۲۷ شهریور در رأس هیئتی سیاسی عازم نیویورک می‌شود.

ابوالفضل عمویی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با ایکنا، درباره سفر آقای رئیسی به نیویورک و محورهایی که باید در دستورکار این سفر قرار گیرد، گفت: سفر رئیس جمهور به نیویورک به منظور شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل متحد گام مهمی برای استفاده از فرصت مجامع بین‌المللی برای تبیین مواضع جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شود.

وی افزود: کشور ما جایگاه مهمی در مناسبات بین‌المللی دارد و لذا تبیین نظرات جمهوری اسلامی در موضوعات مختلف که ایران در آن نقش‌آفرین و تأثیرگذار بوده مورد توجه بسیاری از کشورها قرار دارد. به عبارت بهتر منطق جمهوری اسلامی ایران در صورت‌بندی مواضع برای کشورها بسیار مهم است.

تریبون مجمع عمومی سازمان ملل و فرصت ارائه روایت واقع

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تریبون مجمع عمومی سازمان ملل متحد و دیگر سازمان‌های بین‌المللی برای تبیین هرچه بهتر مواضع ایران فرصت‌هایی را به وجود می‌آورد، اظهار کرد: حضور رئیس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل متحد یک گام مهم برای شکستن روایت‌های غیرواقعی از مواضع ایران در مناسبات بین‌المللی است.

عمویی اضافه کرد: همچنین به جهت حضور پرتعداد مقامات کشورهای خارجی در مجمع عمومی، فرصت بسیار خوبی برای گفت‌وگوهای دوجانبه هم فراهم شده و از این جهت با کمترین هزینه امکان برقراری ارتباط و تعامل با مقامات کشورهای دیگر در حاشیه این جلسه و مجمع فراهم می‌شود.

وی در این رابطه ادامه داد: ازجمله جلساتی هم که در حاشیه برگزاری مجمع عمومی سازمان ملل مورد توجه مقامات بوده، نشست با ایرانیان مقیم ایالات متحده است زیرا در این کشور طیف‌های مختلفی از ایرانیان حضور داشته؛ ایرانیانی که بسیاری از آنها دل در گروی پیشرفت وطنشان دارند و لذا فرصت بسیار خوبی برای برقراری ارتباط با اینهاست. هرچند ما از داشتن سفارتخانه در ایالات متحده محروم هستیم ولی مقامات کشورمان نباید ایرانیان مقیم آمریکا را فراموش کنند و ضرورت دارد از فرصت‌های این‌چنینی استفاده ببرند.

ضرورت انجام دیدار با ایرانیان مقیم آمریکا

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سفر آقای رئیس جمهور فرصت خوبی را برای تبیین مواضع جمهوری اسلامی ایران به وجود خواهد آورد، گفت: معمولاً ایشان در جریان این سفر مصاحبه‌هایی را با رسانه‌های اصلی و پرمخاطب بین‌المللی انجام می‌دهد که هر یک از آنها بازتاب‌‎های وسیع و مهمی به دنبال خواهند داشت.

عمویی در پایان یادآور شد: در یکسال گذشته تحولات مهمی رخ داده که نسبت به قبل منجر به جلب توجهات بیشتر به ایران شده است؛ به عنوان مثال گسترش روابط کشورمان با عربستان و برداشتن گام‌های مهم به منظور بهبود روابط با کشورهای عربی و نیز عضویت ایران در شانگهای و بریکس اتفاقات مثبتی محسوب می‌شوند که اگر اشتیاق اکثر کشورها را برای شیندن مواضع جمهوری اسلامی ایران برانگیخته است. امیدوارم که این سفر دستاوردهای خوبی را برای مردم ایران به همراه داشته باشد.

کد

گفت‌وگو از سعید امینی

انتهای پیام
captcha