۳۰ عنوان کتاب خاطرات رزمندگان در سمنان رونمایی می‌شود
کد خبر: 4169441
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲

۳۰ عنوان کتاب خاطرات رزمندگان در سمنان رونمایی می‌شود

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان گفت: در هفته دفاع مقدس ١۵ کتاب صوتی تولیدشده منتشر و رونمایی و ۳۰ کتاب خاطرات رزمندگان در سمنان منتشر می‌شود.

عباس مطهری مدیر کل بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس سمنان در جمع خبرنگاران

به گزارش ایکنا از سمنان، عباس مطهری، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان امروز، 26 شهریور در جمع خبرنگاران در خصوص برنامه‌های هفته بزرگداشت دفاع مقدس در استان اظهار کرد: یادمان‌های شهدای گمنام در استان سمنان باید تاکنون تکمیل می شده که در این زمینه مشکل به وجود آمده که با حمایت استاندار سمنان باید در سفر دوم رئیس‌جمهور این عقب‌ماندگی استان در پیشبرد و تکمیل یادمان‌ها جبران شود.

وی با اشاره به همزمانی سه مناسبت هفته دفاع مقدس، ایام ربیع‌الاول و کنگره سه هزار شهید، یادآور شد: شهدا و رزمندگان برای دفاع از اسلام، انقلاب و کشور فداکاری کردند افزود: اکنون وظیفه همگان است که به بهترین شکل در خدمت هفته دفاع مقدس باشند.

مطهری ادامه داد: تمام دنیا با تمام توان با دانش خود به کشور هجوم آورد تا انقلاب را نابود کنند، اما به همت مردم نیت آنها به جایی نرسید که بر این اساس بهترین نوع رسانه، ابزار نظامی و دیپلماسی قویتر داشتند ولی برنده جنگ ایران بود، در حالیکه مطابق عقل ظاهر، ایران که از همه اینها محروم بود، باید شکست می‌خورد ولی سربازان امام خمینی(ره) در سخت‌ترین شرایط ایستادگی کردند.

وی یادآور شد: آنها که با عقل لیبرالی و غربی پیش می رفتند شکست خوردند و آنها که عقل جهادی داشتند با بصیرت و پیروی از ولایت در میدانهای مختلف تاریخ انقلاب پیروز شدند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان از برگزاری «آیین سراسری جهاد مقاومت از دیروز تا امروز» جهت تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس  خبر داد و افزود: این برنامه چهارشنبه ٢٩ شهریور به صورت سراسری در استان نیز برگزار می‌شود.

مطهری افزود: در قالب برنامه «به دنبال ستاره ها» دبستانی‌های دوره دوم دوران دفاع مقدس را تجربه می‌کنند که در این راستا اجرای عملیات در قالب این برنامه به صورت نمایشی در هفته دفاع مقدس پیش‌بینی شده و در صورت حمایت و پشتیبانی، برای تمام طول سال این برنامه قابل برنامه‌ریزی است.

به گفته وی، آغاز ساخت و تولید برنامه تلویزیونی «ماه نشان» که شامل خاطرات پیشکسوتان دفاع مقدس است، از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس است و در این راستا مجموعه نمایشگاه‌های عکس، چاپ ١٠ عنوان کتاب نمایشنامه و فیلمنامه، آغاز تولید نمایش صحنه‌ای با مشارکت حوزه هنری، تولید نقاشی پرتره شهید محب شاهدین در سبک هایپررئال، تولید تابلوهای خوشنویسی، بازدید قشرهای مختلف از مرکز موزه دفاع مقدس، انتشار سه عنوان کتاب در حوزه بانوان دفاع مقدس نیز بخشی از برنامه های بزرگداشت هفته دفاع مقدس در استان سمنان است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان، تجهیز کتابخانه‌های عمومی و سازمانها و ادارات به کتابهای حوزه دفاه مقدس را از دیگر رویدادهای این هفته برشمرد و افزود: در هفته دفاع مقدس ١۵ کتاب صوتی تولیدشده منتشر و رونمایی و ۳۰ کتاب خاطرات رزمندگان منتشر می‌شود.

وی بر ضرورت جمع‌آوری آثار فاخر دفاع مقدس در استان سمنان تأکید کرد و گفت: نمایشگاه کتاب، تقدیر از نویسندگان پیشکسوت، حمایت از حوزه نشر، و پایان تدوین ۶ کتاب در حوزه روحانیون در دفاع مقدس، بخشی از دستاوردهای اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان است.

وی از چاپ ۴۰ عنوان کتاب و ۲۰ عنوان کتاب تا پایان سال خبر داد و افزود: مطابق برنامه‌ریزی، در کنگره شهدای استان سمنان ٣٠ عنوان صوتی رونمایی می‌شود که برای رونمایی از ١۵ عنوان در هفته دفاع مقدس برنامه‌ریزی شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان متذکر شد: ضبط و حفظ خاطرات شفاهی رزمندگان و دفاع مقدس در استان خوب انجام نشد که بر این اساس سرکشی از خانواده شهدا، سخنرانی فرماندهان و پیشکسوتان در نمازهای جمعه، محافل شعر و خاطره، محفل اهالی نوقلم، و قصه‌گویی کودکان و نوجوانان، دیگر برنامه‌های بزرگداشت هفته دفاع مقدس در استان است.

مطهری درباره تکمیل طرح بزرگ مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان سمنان اظهار کرد: که این طرح سه کار عمده دارد و در گام اول بخش عمرانی چهار هکتار باید تکمیل شود و این بخش اکنون تا ٩٠ درصد پیشرفت دارد ولی ساخت محوطه باقی مانده و برآورد اعتبار برای تکمیل آن ٨۰۰ میلیارد ریال است.

وی موزه آرایی و محتوادهی با ظرفیت نیروی انسانی استان، ایجاد فضای پویا آمفی‌تئاتر روباز برای اجرای رزم‌نمایش‌ها در زمین ۶ هکتاری، را از دیگر ضرورت‌های حوزه عمرانی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان دانست.

انتهای پیام
captcha