اجرای طرح رایگان غربالگری سلامت مددجویان البرزی
کد خبر: 4169584
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۱

اجرای طرح رایگان غربالگری سلامت مددجویان البرزی

مدیرکل کمیته امداد البرز از اجرای طرح رایگان غربالگری سلامت مددجویان این نهاد خبر داد و گفت: با اجرای این طرح، غربالگری سرطان، بیماری‌های قلبی عروقی، دیابت و فشار خون برای زنان سرپرست خانوار و سالمندان به صورت رایگان انجام می‌شود.

کمیته امداد البرز

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی(ره) البرز، رضا البرزی، مدیرکل کمیته امداد البرز با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه با بیش از ۱۴ مرکز تشخیصی و درمانی در استان اظهار کرد: با اجرای این طرح، غربالگری سرطان، بیماری‌های قلبی عروقی، دیابت و فشار خون  برای زنان سرپرست خانوار و سالمندان  به صورت رایگان انجام می‌شود.

وی با بیان این که یکی از موضوعات مرتبط با سلامت خانوارهای نیازمند مسئله سوءتغذیه است، گفت: برای پیشگیری از ابتلا به سوء تغذیه مادران باردار و کودکان زیر پنج سال مددجو و نیازمند غیر مددجو (تا دهک ۵) سبد غذایی  به صورت شارژ بن کارت هر نفر ۳۵۰ هزار تومان برای این عزیزان در نظر گرفته شده است.

البرزی افزود: زنان باردار و کودکان مورد  حمایت و اقشار آسیب پذیری که دچار عارضه کم خونی و کم وزنی هستند توسط مراکز بهداشتی، درمانی شهری و روستایی و هم چنین خانه‌های بهداشت شناسایی و جهت تعیین سطح نیازمندی و سایر اقدامات بهداشتی به این نهاد معرفی می‌شوند.

این مسئول ضمن اشاره به پرداخت حق بیمه ۶ ماهه نخست امسال برای زنان سرپرستان خانواده، افزود: بیمه پایه مددجویان تحت حمایت «خدمات درمانی- اقشار آسیب‌پذیر» است و از آنجایی‌که بیمه‌های پایه، کلیه هزینه‌های درمانی را پوشش نمی‌دهند بنابراین برای کمک به نیازمندان مورد حمایت در این زمینه یک بیمه مکمل درمانی در نظر گرفته‌ شده است که این افراد با مراجعه به این نهاد و ارائه اسناد و مدارک مربوطه به کارشناسان درمان کمیته امداد بخشی از هزینه‌های درمانی آن‌ها پرداخت می‌شود.

انتهای پیام
captcha