نماز جماعت در مدارس البرز برپا می‌شود
کد خبر: 4169805
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۸
با حضور مسئولان؛

نماز جماعت در مدارس البرز برپا می‌شود

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش استان البرز از برپایی نماز جماعت در مدارس این استان با حضور مسئولان این اداره کل خبر داد.

هادی خانمحمدی، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان البرز

هادی خانمحمدی، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش استان البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز از برپایی نماز جماعت در مدارس این استان در هفته سوم مهرماه خبر داد و گفت: این برنامه به مدت یک هفته در مدارس برگزار خواهد شد.

وی افزود: طبق برنامه‌ریزی انجام شده در این بازه زمانی در مدارس منتخب اقامه نماز با حضور دانش‌آموزان و یکی از مسئولان آموزش و پرورش البرز برگزار می‌شود.

این مسئول با تاکید براینکه دغدغه نماز در مدارس البرز باید بیشترشود، گفت: این فرهنگ باید تقویت شود تا نماز در همه مدارس با حضور پرشور دانش‌آموزان اقامه شود و حضور مسئولان برای اقامه نماز باعث ایجاد انگیزه برای دانش آموزان جهت اقامه نماز جماعت در مدارس می‌شود.

خانمحمدی با اشاره به اینکه برای گسترش نماز باید از ظرفیت مدارس استفاده کرد که این مهم نیاز به توجه ویژه مدیران مدارس دارد، گفت: باید در سطح مدارس برنامه‌ریزی انجام شود که حداقل یک روز در هفته اقامه نماز جماعت با حضور نماینده ولی‌فقیه داشته باشیم. همچنین مدیران و مربیان پرورشی مدارس ایده‌های خود را برای ترغیب همکاران و دانش‌آموزان به نماز ارائه کنند.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش استان البرز با تأکید بر اینکه طی سال تحصیلی جدید برای برگزاری گفتمان‌های دانش‌آموزی با موضوع و محوریت نماز جدی هستیم، گفت: با توجه به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، توسعه فرهنگ اقامه نماز و اهتمام به برپایی نماز جماعت در مدرسه، تقویت انس با قرآن در دانش‌آموزان، توسعه فرهنگ و سواد قرآنی با اصلاح برنامه‌ها باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

 

انتهای پیام
captcha