آئین «میهمانی لاله‌ها» در ۱۵۸ گلزار شهید البرز برگزار می‌شود
کد خبر: 4170268
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۵

آئین «میهمانی لاله‌ها» در ۱۵۸ گلزار شهید البرز برگزار می‌شود

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران البرز گفت: آئین میهمانی لاله‌ها از ساعت ۱۵:۳۰ همزمان با سراسر کشور در ۱۵۸ گلزار شهدای استان برگزار می‌شود.

سلیمان رستمیان مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران البرز

سلیمان رستمیان، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران البرز، روز گذشته، 30 شهریورماه با گرامیداشت یاد و خاطر شهدا و ایثارگران با بیان اینکه جریان‌سازی به‌منظور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با محوریت دفاع مقدس محقق می‌شود، گفت: ما امروز نیاز جدی به ترویج این فرهنگ در جامعه داریم فلذا محور تمام برنامه‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز در هفته دفاع مقدس ترویج فرهنگ ایثار و شهادت علی‌الخصوص برای نسل نوجوان و جوانان جامعه خواهد بود.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری آئین میهمانی لاله‌ها به‌عنوان محوری‌ترین برنامه بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز در هفته دفاع مقدس، گفت: این برنامه باهدف زنده نگه‌داشتن یاد و خاطر شهدای والامقام و همچنین ادای احترام به مقام این کبوتران خونین بال پنج‌شنبه ۶ مهرماه از ساعت ۱۵:۳۰ همزمان با سراسر کشور در ۱۵۸ گلزار شهدای استان البرز برگزار و مراسم متمرکز استانی نیز با حضور مسئولین لشکری و استانی در امام‌زاده محمد علیه‌السلام کرج برگزار و امت شهیدپرور استان البرز ضمن ادای احترام به مقام شهدا، مزار این کبوتران خونین بال را عطرافشانی و گل‌باران کرده و بار دیگر با آرمان‌های انقلاب اسلامی تجدید میثاق خواهند کرد.

وی افزود: قبل از برگزاری مراسم پرچم گلزارهای شهدا نیز توسط خادمان شهدا تعویض خواهد شد.

رستمیان حضور راویان ایثار در مساجد، مدارس و محافل فرهنگی را امری مهم در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برشمرد و تصریح کرد: باید از این فرصت به بهترین نحو برای ترویج ایثار و شهادت بهره برد، برپایی مراسم‌هایی چون شب خاطره، برپایی یادواره شهدا در شهرستان‌های استان البرز و اعزام راویان دفاع مقدس به اماکن علمی و فرهنگی استان مهم‌ترین برنامه‌هایی است که انشاالله در هفته دفاع مقدس با مشارکت ایثارگران اجرایی خواهد شد.

دبیر شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان البرز از نواختن زنگ ملی ایثار در روز بازگشایی مدارس خبر داد و گفت: این مراسم شنبه یکم مهرماه همرماه با دومین روز از هفته دفاع مقدس به‌طور همزمان در سراسر مدارس شاهد استان البرز برگزار و مراسم متمرکز استانی نیز با حضور مسئولین از ساعت ۱۰ در مدرسه شاهد شهید کلانتری کرج برگزار خواهد شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز در ادامه با اشاره به دیدار مسئولین با ایثارگران در هفته دفاع مقدس، گفت: در طرحی با عنوان رهروان فرهنگ شهدا که توسط سپاه اجرایی خواهد شد با بیش از دو هزار نفر از ایثارگران البرزی در هفته دفاع مقدس دیدار صورت خواهد گرفت.

وی افزود: همایش دیدار با ایثارگران نیز به همت اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز در این هفته برگزار که طی آن استاندار و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان البرز در یک روز به طور هماهنگ و همزمان با بیش از ۳۰۰ نفر از ایثارگران دیدار و از آنان تجلیل خواهند کرد. دیدار با ایثارگران اهل تسنن به مناسبت هفته وحدت نیز از دیگر برنامه‌های دیدار با ایثارگران در هفته دفاع مقدس خواهد بود.

رستمیان در بخش دیگر با اشاره به مظلومیت شهدای منا، گفت: شهدای منا در اوج مظلومیت به مقام شهادت نائل آمدند، یاد این شهدا را باید گرامی داشت، لذا در مراسمی که روز شنبه اول مهرماه در مجموعه فرهنگی و تفریحی عرفان کرج برگزار می‌گردد از خانواده‌های این عزیزان تجلیل خواهد شد.

دبیر شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان البرز در خاتمه افزود: برپایی نمایشگاه‌های فرهنگی و هنری در مدارس با محوریت دفاع مقدس و حضور دانش آموزان و دانشجویان جهت زیارت و عطرافشانی قبور شهدا و خصوصاً شهدای گمنام، تجلیل از ایثارگران شاغل در دستگاه‌های اجرایی، اکران تابلوهای تبلیغاتی در سطح استان و تبلیغات محیطی گسترده در ادارات بنیاد و برگزاری یادواره‌های شهدا در استان از دیگر برنامه‌هایی است که به همت بنیاد شهید و امور ایثارگران در هفته دفاع مقدس به اجرا درخواهد آمد.

انتهای پیام
captcha