دفاع مقدس باعث امنیت در منطقه و افول جایگاه استکبار جهانی شد
کد خبر: 4170305
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۹

دفاع مقدس باعث امنیت در منطقه و افول جایگاه استکبار جهانی شد

فرمانده سپاه مرکزی رشت با بیان اینکه دفاع مقدس ملت ایران موجب ثبات و امنیت در منطقه و تزلزل و افول جایگاه استکبار جهانی شد، گفت: 700 ویژه برنامه بزرگداشت هفته دفاع مقدس در سطح 310 پایگاه مقاومت خواهر و برادر سپاه ناحیه مرکزی رشت اجرا می‌شود.

سرهنگ محمد نیک‌فطرت فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت

به گزارش ایکنا از گیلان، سرهنگ محمد نیک‌فطرت، فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت امروز، 30 شهریورماه در جمع خبرنگاران، ضمن گرامیداشت فرارسیدن هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: در دوران دفاع مقدس با دست خالی در مقابل همه دشمنان ایستادیم و دستاوردهای ارزشمندی را کسب کردیم که اثرشان تا امروز وجود دارد لذا باید بتوانیم بیش از پیش از این گنجینه بهره ببریم.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس اربعین حسینی را احیا کرد و مردم را در این مسیر قرار داد، افزود: پیاده روی اربعین یکی از دستاوردهای ماندگار و تاریخی دفاع مقدس بوده؛ همچنین شکوفایی استعداد جوانان از دیگر دستاوردهای دفاع مقدس است. در دوران دفاع مقدس علی‌رغم همه مشکلات و کمبودها، شاهد ابتکارات نظامی جوانان همچون ساخت موشک و پل شناور و... بودیم که برای کشور و نظام اقتدار منطقه‌ای و فرامنطقه ای ایجاد کرده است.

فرمانده سپاه مرکزی رشت با بیان اینکه دفاع مقدس همه لایه‌ها و اقشار جامعه را در خود جای داده و از دانش آموز، فرهنگی و دانشجو گرفته تا کارگر و روحانی و ورزشکار در جبهه‌ها حضور داشتند، تصریح کرد: ویژگی دفاع مقدس در مردمی بودن آن است، شخصیت معنوی حضرت امام(ره) و نفوذ کلام ایشان موجب اطمینان بخشی به رزمندگان برای نقش آفرینی عزتمند در جبهه‌ها علی‌رغم همه کمبودها در امکانات و تجهیزات بود.

نیک‌‌فطرت گفت: دفاع مقدس ملت ایران موجب ثبات و امنیت در منطقه و تزلزل و افول جایگاه استکبار جهانی شد؛ اگرچه قدرت‌های دنیا با سوریه وارد جنگ شدند اما رهبر انقلاب به پشتوانه دستاوردهای دفاع مقدس در جبهه مقاومت فرمودند که «بشار اسد باید بماند» و ماند.

وی با بیان اینکه ملت ایران با عشق و اعتقاد در مسیر انقلاب جانفشانی می‌کنند، تصریح کرد: خیلی از ذخیره دفاع مقدس برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استفاده نکرده‌ایم که باید در دستور کار مسئولان قرار بگیرد. امروز جوانان و نوجوانان همه وقت خود را در فضای مجازی سپری می‌کنند، باید برنامه‌های فرهنگی و تربیتی را در فضای مجازی دنبال کنیم تا مخاطب جوان و نوجوان را با معارف دفاع مقدس و سیره شهدا آشنا سازیم.

فرمانده سپاه رشت در خصوص ویژه‌برنامه‌های سپاه رشت برای بزرگداشت دفاع مقدس، گفت: 700 ویژه برنامه بزرگداشت هفته دفاع مقدس در سطح 310 پایگاه مقاومت خواهر و برادر سپاه ناحیه مرکزی رشت اجرا می‌شود که گفتمان سازی جهاد تبیین را در اجرای این برنامه‌ها در دستور کار قرار دادیم.

نیک فطرت با اشاره به هوشیاری دستگاه‌های انتظامی و امنیتی در جریان حوادث سال گذشته، بیان کرد: در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال‌جاری قرار داریم و لذا دشمنان به دنبال پرداختن به سوژه‌ها هستند و باید هوشیار باشیم.

وی از برگزاری برنامه‌های فرهنگی و ورزشی و برپایی نمایشگاه‌های کتاب و عکس و پوستر و دلنوشته و اجرای سرود و... همزمان با هفته دفاع مقدس خبر داد و گفت: در حوزه محرومیت‌زدایی نیز اقدام به اعزام 10 گروه جهادی به مناطق سیل زده آستارا کردیم؛ توزیع بسته‌های معیشتی و آموزشی برای دانش‌آموزان بی بضاعت نیز از دیگر برنامه‌هاست.

فرمانده سپاه رشت با اشاره به اجرای 10 برنامه شاخص در هفته دفاع مقدس امسال، بیان کرد: حضور در رژه نیروهای مسلح در ۳۱ شهریورماه، نواختن زنگ مقاومت همزمان با بازگشایی مدارس در اول مهرماه، برگزاری همایش بزرگ «جوانان نقش آفرین در گام دوم» در چهارم مهرماه، افتتاح ۱۲ پایگاه مقاومت و چهار واحد مسکن محرومین و بزرگداشت روز سرباز با محوریت تقدیر از برترین‌های ورزشی، فرهنگی و قرآنی در پنجم مهرماه، غبارروبی گلزار شهدا در ۶ مهرماه و... از جمله این برنامه‌هاست.

وی پروژه‌های مسکن محرومین سپاه رشت را ۱۸ ماهه دانست و بیان کرد: از نیمه دوم سال ۱۴۰۱ ساخت ۳۴ واحد مسکن محرومین را در دستورکار قرار دادیم که تا پایان سال‌جاری افتتاح می‌شود.

نیک‌فطرت از برگزاری همایش تجلیل و سرکشی از پیشکسوتان و رزمندگان و ایثارگران و جانبازان دوران دفاع مقدس با محوریت ۳۱۰ پایگاه مقاومت همزمان با آخرین روز هفته دفاع مقدس خبر داد و تاکید کرد: یادواره سه شهید بسیجی مدافع امنیت نیز در رشت برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha