موزه دفاع مقدس نقش مؤثری در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دارد
کد خبر: 4171271
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۵
استاندار ایلام:

موزه دفاع مقدس نقش مؤثری در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دارد

حسن بهرام‌نیا با بیان اینکه موزه دفاع مقدس گویای واقعی دوران جنگ تحمیلی در استان ایلام است، گفت: مرکز فرهنگی و موزه‌ دفاع مقدس در جهت انتقال و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در نسل امروز و آینده بسیار مؤثر است.

بازدید استاندار ایلام از موزه ذفاع مقدسبه گزارش ایکنا از ایلام، به نقل از روابط عمومی استانداری، حسن بهرام‌نیا، استاندار ایلام امروز، ۴ شهریور‌ماه در بازدید از مرکز فرهنگی و موزه‌ دفاع مقدس، ضمن تبریک هفته‌ دفاع مقدس به همه‌ مردم استان ایلام، با بیان اینکه موزه‌ دفاع مقدس ایلام تداعی کننده‌ دوران هشت سال دفاع مقدس است، اظهار کرد: در این موزه، با وجود وسعت کم و کمبود منابع، اما نقش‌آفرینی رزمندگان در دفاع مقدس و حضور مردم در صحنه‌های مختلف به رشته‌ تصویر درآمده است.

وی با اشاره به اینکه این موزه‌ در مقیاس منطقه‌ای با توجه به استفاده از تجهیزات خاص در سطح منطقه کم‌نظیر است، گفت: همه‌ آنچه مربوط به حوزه‌ دفاع مقدس ایلام است اعم از وحدت و حضور ایلات، حوزه‌ رزم و ایثار و مقاومت و رزمندگان اسلام در این موزه به خوبی چیدمان شده است‌.

بهرام‌نیا با بیان اینکه این موزه گویای واقعی دوران دفاع مقدس در استان ایلام است، افزود: این مرکز فرهنگی در جهت انتقال و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در نسل امروز و آینده بسیار مؤثر است.

استاندار ایلام ادامه داد: مردمانی با چنین هویتی در ایام اربعین هم به خوبی نقش‌آفرینی می‌کنند و امروز این استان را با نام پایتخت خادمان سیدالشهداء علیه‌السلام می‌شناسند.

وی تصریح کرد: در دفاع مقدس در حالی پیروز میدان شدیم که حتی برای تهیه‌ سیم خاردار هم با مشکل مواجه بودیم، امروز نیز با تأسی به آن دوران و علی‌رغم افزایش تحریم‌ها باز هم پیروز میدان هستیم.

بهرام‌نیا گفت: امروز در عرصه‌های دفاعی و موشکی به قدرتی دست یافته‌ایم که کشورهای پیشرفته‌ جهان برای تحویل پهپادهای ایران در صف انتظار هستند.

 

انتهای پیام
captcha