رزمندگان دفاع مقدس با آیات قرآن پرورش یافتند
کد خبر: 4171315
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۳

رزمندگان دفاع مقدس با آیات قرآن پرورش یافتند

مدرس علوم و معارف دوران دفاع مقدس با بیان اینکه دفاع مقدس صحنه حماسه ملتی با دست خالی علیه همه دنیاست، گفت: آیات قرآن در دفاع مقدس رزمندگان را پرورش داد و آنها ابتدا بر دشمن درونی پیروز شدند و با کمک خداوند بر دشمن بیرونی نیز پیروز شدیم.

نشست تبیین دستاوردهای دفاع مقدس در جهاددانشگاهی کرمانبه گزارش ایکنا از کرمان، یوسف امیرشکاری، مدرس علوم و معارف دوران دفاع مقدس امروز، چهارم مهرماه در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس در جهاددانشگاهی کرمان با بیان اینکه دفاع مقدس اوج افتخارات ملت سراسر افتخار ایران است، گفت: دشمن برای جنگ هشت ساله نیامده بود بلکه می‌خواست در روز هفتم جنگ به پایتخت برسد و رسماً اعلام کردند ۵ کشور کوچک از یک ایران قدرتمند برای ما بهتر است و هدف دشمن تقسیم ایران بود.

وی با اشاره به اسناد رژیم بعث و نقشه‌ها و رویای صدام برای تصرف ایران، افزود: صدام جنگ با ایران را به قدری آسان می‌دانست که در روز آغاز جنگ لباس نظامی نداشت و قرار بر این بود در یک بمباران شدید ۷۰ درصد توان نظامی ارتش ایران را بزنند و سپس یک تهاجم گسترده زمینی به ایران داشته باشند.

امیرشکاری با اشاره جنایت‌های مختلف نیروهای صدام در خوزستان و بیان اینکه براساس اسناد، صدام به نیروهای خود مجوز کشتار یک میلیون نفر از ملت ایران برای رسیدن به تهران را داده بود، اظهار کرد: مردم خرمشهر ۳۴ روز در برابر نیروهای بعث مقاومت کردند اما تهاجم بسیار وحشتناک بود و دشمن آمده بود تا عبور کند و سریعتر به اهواز و سپس تهران برسد.

وی ادامه داد: مردم ایران جلوی پیشروی ارتش عراق را در همه محورها گرفتند و منشأ این مقاومت همانگونه که امام راحل فرمودند جوانان خوزستان بودند. از حدود ۶۰۰ پاسدار خوزستان تنها ۲۴ نفر برای حفظ مقر باقی مانده بودند و باقی می‌جنگیدند و وقتی پیام امام راحل رسید این تعداد نیز به ۱۲ گروه ۲ نفره تقسیم شدند و به سمت دشمن حرکت کردند؛ بسیاری از این افراد حتی اسلحه نداشتند و دست خالی بودند و این ۲۴ نفر توانستند سبب عقب‌نشینی لشکر زرهی عراق شوند و این همان وعده خداوند در قرآن است که یاریگر رزمندگان بودند.

این مدرس حوزه دفاع مقدس با بیان اینکه در جبهه جنگ تقوا رعایت شد و رزمندگان اهل صبر بودند به همین دلیل خداوند به آنها کمک کرد، افزود: مردم آبادان زمانی که شنیدند عراقی‌ها از بهمنشیر وارد شدند دسته دسته بدون سلاح جنگی و با بیل و کلنگ و داس و چاقو در برابر عراقی‌ها مقابله کردند و دفاع مقدس یعنی یادآوری این صحنه‌ها.

امیرشکاری با اشاره به جمله شهید حسن باقری که گفت «باید به خودمان جرئت دهیم که حمله کنیم» را سرآغار تحول در جنگ دانست، اظهار کرد: عملیات‌ها یکی پس از دیگری اتفاق افتاد و در کمتر یک سال خرمشهر را پس گرفتیم. دفاع مقدس صحنه حماسه ملتی با دست خالی علیه همه دنیاست. با همین دست خالی عملیات والفجر۸ طراحی شد که امروز در دانشگاه‌های نظامی دنیا تدریس می‌شود.

وی تصریح کرد: دفاع مقدس اگر چه تمام شد اما دستاوردهای بزرگی برای ما داشت و پیشرفت‌های نظامی امروز نتیجه دفاع مقدس است. همه فرماندهان جبهه مقاومت ما چه ایرانی و چه عراقی در دوران دفاع مقدس پرورش یافتند که نمونه آن شهید ابومهدی المهندس است.

امیرشکاری با اشاره به دلاوری‌های رزمندگان ایرانی در عملیات‌های مختلف و ارتباط عمیق رزمندگان با خداوند، گفت: آیات قرآن در دفاع مقدس رزمندگان را پرورش داد و آنها ابتدا بر دشمن درونی پیروز شدند و با کمک خداوند بر دشمن بیرونی نیز پیروز شدیم و دفاع مقدس به ما نشان داد که می‌شود.

این مدرس معارف جنگ در پایان با تأکید بر تبیین فرهنگ دفاع مقدس، اظهار کرد: بچه‌های امروز باید با دفاع مقدس آشنا شوند و رزمندگان و شهدای الگویی باشند برای کودکان تا بتوان نسل ظهور را تربیت کرد.

انتهای پیام
captcha