فرهنگ ایثار و شهادت را به نسل‌های آینده منتقل کنیم
کد خبر: 4171643
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۶
رئیس دانشگاه تبریز:

فرهنگ ایثار و شهادت را به نسل‌های آینده منتقل کنیم

رئیس دانشگاه تبریز، با بیان اینکه باید همیشه یاد و نام شهدا را گرامی بداریم چراکه همگی مدیون جانفشانی‌های آن‌ها هستیم، گفت: در هر مقام و جایگاهی که باشیم، موظف هستیم فرهنگ ایثار و شهادت را به نسل‌های آینده منتقل کنیم و با رساندن این ارزش به سرمنزل مقصود، امیدوار به شفاعت شهدا باشیم.

نصراله زاده، رئیس دانشگاه تبریز

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، صفر نصراله‌زاده، رئیس دانشگاه تبریز، روز گذشته، پنجم مهرماه، در آئین بزرگداشت هفته‌ دفاع مقدس و تجلیل از ایثارگران دانشگاه تبریز، با تاکید بر عظمت انقلاب اسلامی و رهبری امامین انقلاب اظهار کرد: امام خمینی(ره) با رهبری خود در دوران جنگ تحمیلی کاری کردند که رزمندگان اسلام توانستند دشمن تا دندان مسلح را شکست دهند و استکبار جهانی علی‌رغم نابرابر بودن جنگ عراق با ایران، شکست خورد.

وی ادامه داد: ما باید همیشه یاد و نام شهدا را گرامی بداریم چراکه همگی مدیون جانفشانی‌های آن‌ها هستیم. لذا در هر مقام و جایگاهی که باشیم، موظف هستیم فرهنگ ایثار و شهادت را به نسل‌های آینده منتقل کنیم و با رساندن این ارزش به سرمنزل مقصود، امیدوار به شفاعت شهدا باشیم.

نصراله‌زاده تاکید کرد: شهدا بدون هیچ ادعایی جان خود را در راه دفاع از اسلام و میهن فدا کردند و نه برای رسیدن به پست و مقام، بلکه برای شهادت از یکدیگر سبقت می‌گرفتند و تنها خواسته‌‌شان از ما خدمت به انقلاب و مردم بود؛ لذا اگر نتوانیم به وظیفه‌ خود عمل کنیم، باید پاسخگوی شهدا باشیم.

رئیس دانشگاه تبریز در خاتمه با اشاره به حوادث سال گذشته در دانشگاه گفت: سال گذشته اتفاقاتی در دانشگاه رخ داد و همه‌ تلاش ما این بود که علاوه بر دفاع از ارزش‌های نظام جمهوری اسلامی، سرمایه‌ اجتماعی نظام را افزایش دهیم و اجازه ندهیم ضرر و آسیبی به نظام وارد شود.

انتهای پیام
captcha