«ما می‌توانیم» مهم‌ترین پیام دفاع مقدس است
کد خبر: 4171695
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۶

«ما می‌توانیم» مهم‌ترین پیام دفاع مقدس است

یک رزمنده و راوی هشت سال دفاع مقدس گفت: رزمندگان و شهدا طی هشت سال جنگ تحمیلی ثابت کردند که در مقابل هجوم دشمنان می‌توان مقابله کرد و امروزه هم جوانان با الگو قرار دادن شهدا می‌توانند به عبارت «ما می‌توانیم» معنا بخشند.

غفاری، روای دفاع مقدس

جواد غفاری، رزمنده و راوی هشت سال دفاع مقدس، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، مهم‌ترین پیام دفاع مقدس را «ما می‌توانیم» عنوان کرد و گفت: رزمندگان و شهدای گرانقدر طی هشت سال جنگ تحمیلی ثابت کردند که در مقابل هجوم دشمنان خارجی، کمبودهای جنگی، مشکلات اقتصادی و جامعه می‌توان مقابله کرد و امروزه هم جوانان با الگو قرار دادن شهدا می‌توانند به عبارت «ما می‌توانیم» معنا بخشند.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در راستای تبیین دستاوردهای دفاع مقدس، افزود: رزمندگان و امدادگران هشت سال جنگ تحمیلی اگر حقایق و دستاوردهای دفاع مقدس را بدون افراط‌ و تفریط‌ (بدون کمرنگ کردن شجاعت سربازان و یا همچون یک فیلم هالیوودی) برای مردم و به ویژه نسل جوان تبیین کنند، موجب ماندگاری فرهنگ ایثار، شهادت، ازخودگذشتگی و رشادت خواهد شد.

غفاری، با اشاره به اهمیت امانت داری حقایق و وقایع دفاع مقدس توسط راویان، نویسندگان و فیلمنامه‌ نویسان، ادامه داد: متاسفانه برخی از راویان، نویسندگان، رزمندگان و فیلمنامه نویسان برای جذب مخاطب بیشتر، حقایق و وقایع دفاع مقدس را تحریف می‌کنند.

این رزمنده دفاع مقدس، افتخار به گذشته و امید به آینده را عامل مشترک میان همه ملل جهان عنوان کرد و گفت: دولت و مسئولان در راستای افتخار به گذشته باید از مقام و جایگاه شهادت و شهدایی هم‌چون مهدی باکری، مرتضی یاغچیان، علی تجلایی و حسن شفیع زاده پاسداری کنند و کوتاهی در روایت حماسه آفرینی‌های شهدا، موجب ضعف در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی خواهد شد.

وی الگو قرار دادن سبک زندگی شهدا، رزمندگان، جانبازان و سبک زندگی مردم در زمان هشت سال دفاع مقدس را عامل وحدت تمام اقشار جامعه عنوان کرد و ادامه داد: در شرایط جامعه امروزی و در راستای افزایش وحدت جامعه و امید به آینده باید از ظرفیت‌های عظیم خانواده‌های شهدا و رزمندگان که معدن خاطره‌های تاثیر گذار هستند، بهره برده و از آن‌ها قدردانی کنیم.

انتهای پیام
captcha