امروز نیازمند شناخت هوشمندانه از طراحی‌های دشمن هستیم
کد خبر: 4171800
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۵
رئیس جامعه‌ المصطفی:

امروز نیازمند شناخت هوشمندانه از طراحی‌های دشمن هستیم

رئیس جامعه‌ المصطفی گفت: از بدو پیروزی انقلاب اسلامی، دشمنی دشمنان انقلاب و اسلام با ما بوده است و امروز صحنه درگیری تغییر کرده است و ما به شناخت هوشمندانه از طراحی‌های دشمن نیاز داریم.

علی عباسی، رئیس جامعه‌المصطفی العالمیه

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین علی عباسی، رئیس جامعه‌ المصطفی العالمیه شامگاه پنجشنبه 6 مهر در آیین گرامیداشت هفته دفاع مقدس با حضور المصطفائیان ضمن تبریک هفته وحدت و گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: جنگ تحمیلی علیه ملت ایران اسلامی با خون‌های پاک و جان‌های مطهر شهدا به دفاع مقدس مبدل گشت که همواره باید یاد آن را گرامی بداریم.

وی افزود: ممکن است عده‌ای، دلیل این تهاجم را زیاده‌خواهی یک انسان جاه‌طلب در شرایط سال‌های ابتدایی پیروزی انقلاب اسلامی بیان کنند، اما شواهد گواه بر آن است که انقلاب اسلامی پیش از آغاز جنگ تحمیلی نیز با مواجهه‌ای روبرو بود که در ایام جنگ و پس از آن به اشکال مختلف ادامه یافت.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی، انقلاب اسلامی را یک حادثه بزرگ و نقطه عطفی در تاریخ کشور، منطقه و جهان دانست و ادامه داد: بر اساس دیدگاه بسیاری از اندیشمندان جهان، انقلاب اسلامی جان تازه‌ای بر پیکر بی‌جان دنیای مادی دمید که در آن مفاهیمی همچون دین، معنویت، اخلاق و خدا به فراموشی سپرده شده بود.

وی پیروزی انقلاب اسلامی را حاصل اراده الهی خواند و تصریح کرد: ملت ایران با عنایت الهی و زعامت رهبری حکیم، انقلاب اسلامی را علیرغم میل مستکبران عالم به پیروزی رساند، اما از روز نخست، جبهه‌ای در برابر این پدیده صف آرایی کرد. از سویی تجزیه‌طلبان در بخش‌هایی از کشور درگیری داخلی به راه انداختند و از سوی دیگر ترور شخصیت‌های سرشناس انقلاب اسلامی همچون شهید مطهری و شهید مفتح و طراحی کودتا توسط بازماندگان رژیم گذشته را شاهد بودیم. هر مقدار که انقلاب اسلامی بر این پدیده‌ها تسلط می‌یافت، توطئه‌های جدیدی طراحی می‌گردید و در همان زمان نیز پیش‌بینی می‌شد اگر دشمن در این توطئه‌ها با شکست مواجه شود، به دنبال ابجاد یک درگیری خارجی خواهد رفت.

رئیس جامعه المصطفی با اشاره به ایستادگی هشت ساله ملت ایران با دستان خالی در برابر همه قدرت‌های شرق و غرب آن روزگار، خاطرنشان کرد: رژیم بعث عراق در جنگ هشت ساله با استفاده از امکانات پیشرفته و منحصر به فرد نظامی دولت آمریکا در آن روز، جنگنده‌ها و بمب‌افکن‌های فرانسوی، سلاح‌های شیمیایی آلمانی، تجهیزات نظامی شوروی سابق و پشتیبانی بی‌انت‌های مالی برخی دولت‌های منطقه، جنایاتی را رغم زد که هنوز نیز آثار آن باقی مانده است. مدعیان حقوق بشر امروز، پرونده سیاهی در جنگ تحمیلی علیه ملت ایران دارند و نمی‌توانند دست خونین خود را در این جنایات پنهان کنند.

وی ادامه داد: دفاع مقدس با همه سختی‌ها و تنگنا‌ها به عنوان یک آزمایش بزرگ الهی با سربلندی برای انقلاب اسلامی و ملت عزیز ایران به پایان رسید و دشمن نتوانست به هیچکدام از اهداف خود دست یابد. البته هدف اصلی دشمن، از بین بردن جمهوری اسلامی ایران بود که گستاخانه و جاهلانه در ابتدای جنگ صراحتا از آن دم می‌زد.

حجت‌الاسلام علی عباسی، حضور مردم را گره‌گشای همه مشکلات خواند و اظهار کرد: در حال حاضر با اطمینان می‌توان گفت دشمن و هیچ کدام از ایادی آن که از لحاظ جاه‌طلبی دست کمی از صدام ندارند، جر‌ئت تهاجم نظامی علیه جمهوری اسلامی ایران را ندارند؛ اما باید بدانیم با حذف این گزینه، دشمنی‌ها علیه انقلاب اسلامی پایان نخواهد یافت. امروز صحنه درگیری تغییر کرده است و ما به شناخت هوشمندانه از طراحی‌های دشمن نیاز داریم.

وی جنگ اقتصادی و تحریم، نزاع رسانه‌ای، فرهنگی و سیاسی را بخشی از جنگ ترکیبی دشمن در عرصه‌های مختلف دانست و افزود: دلیل این کینه تاریخی مستکبران عالم با نظام مقدس اسلامی را در امتداد چند صد سال سلطه تمدن مادی بر جهان می‌توان یافت. تمدنی که رسما خود را پایان تاریخ می‌نامد و بر این باور است که هیچ کس حق ایستادگی در برابر آن را ندارد. تمدن مادی ارزش‌های بشری را بازیچه خود قرار داده و انحصار تعریف منفعت‌طلبانه از مفاهیمی همچون حقوق بشر، حق زن، آزادی بیان را حق مسلم خود می‌پندارد.

رئیس جامعه‌ المصطفی دشمنی با انقلاب اسلامی را یک رویارویی تمدنی خواند و تصریح کرد: برخی ساده‌اندیشان تصور می‌کنند با گفتگو می‌توان به این دشمنی‌ها پایان داد؛ اما باید توجه داشت دشمنان انقلاب اسلامی به چیزی جز نابودی این نظام راضی نخواهند شد. وظیفه همه ما به ویژه المصطفائیان در این صحنه حساس تاریخی بسیار سنگین و سرنوشت‌ساز است و از خداوند متعال می‌خواهیم ما را در راه ایفای این رسالت یاری کنند.

انتهای پیام
captcha