محفل انس با قرآن در کرمان برگزار شد + عکس
کد خبر: 4171828
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۴۰۲ - ۰۷:۰۹

محفل انس با قرآن در کرمان برگزار شد + عکس

همزمان با هفته دفاع مقدس و فرا رسیدن هفته وحدت محفل نورانی انس با قرآن از سوی صنعت آب و برق کرمان، در سالن برق کرمان برگزار شد.

محفل نورانی انس با قرآن در کرمانبه گزارش ایکنا از کرمان، همزمان با هفته دفاع مقدس و فرارسیدن هفته وحدت، محفل نورانی انس با قرآن از سوی صنعت آب و برق کرمان، شامگاه، ششم مهرماه با حضور مشاور وزیر نیرو و مسئول امور فرهنگی وزارت، رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت نیرو، مدیریت برق منطقه‌ای استان، مدیرعامل آبفای استان، جمعی از مسئولان و فعالان قرآنی در سالن برق کرمان برگزار شد.

حجت‌الاسلام محمودرضا مهاجری، مشاور وزیر نیرو و مسئول امور فرهنگی و دینی وزارت نیرو در این جلسه با یادآوری اینکه قرآن و عترت میراث پیامبر(ص) هستند، گفت: در آیات قرآن ویژگی‌های متعددی برای این کتاب آسمانی ذکر شده است که بیان‌کننده هر چیزی برای هدایت مردم، هدایت‌کننده برای همه مردم، هدایت‌کننده متقین، موعظه‌ای از جانب پروردگار، شفا دهنده بیماری‌های روحی و قلبی، مایه هدایت مؤمنان و بهترین راه هدایت، بصیرت‌بخش به انسان از جانب پروردگار، تشخیص‌دهنده حق و باطل و... از جمله ویژگی‌های قرآن است.

حجت‌الاسلام مهاجری با بیان اینکه در قرآن الگوهایی برای جوانان و نوجوانان مطرح شده است که الگوی جامع و کامل انسان پیامبر(ص) است، افزود: الگوی مبارزه با اعتقادات باطل حضرت ابراهیم(ع)، الگوی ایثار جانی حضرت علی(ع)، الگوی ایثار مالی حضرت زهرا(س)، الگوی کسب علم حضرت موسی(ع)، الگوی مبارزه با نفس حضرت یوسف(ع)، الگوی تسلیم و رضا نسبت به امر خداوند حضرت اسماعیل(ع)، الگوی عفو و گذشت حضرت یوسف(ع) است. قرآن کتاب زندگی است و امیدواریم تنها محدود به مراسم خاصی نباشد بلکه کتاب زندگی ما باشد.

در این محفل نورانی علی‌اکبر انجم‌شعاع، سجاد محمدرفیع و علی صادقی از قاریان جوان و برجسته مجمع قاریان استان کرمان به قرائت آیاتی از قرآن کریم پرداختند. اجرای گروه هم‌نوایی و تواشیح طه و تجلیل از دانش‌آموزان نوتکلیف از دیگر برنامه‌های اجرا شده در این مراسم بود.

انتهای پیام
captcha