مؤسسات قرآن نیازمند تجهیزات اداری و وسایل آموزشی هستند
کد خبر: 4171985
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۹
در گفت و گو با ایکنا مطرح شد

مؤسسات قرآن نیازمند تجهیزات اداری و وسایل آموزشی هستند

مدیر مؤسسه قرآنی محمدرسول‌الله(ص) کوهدشت گفت: برخی از مؤسسات قرآنی از نظر مکان مشکلی ندارند ولی در زمینه تجهیزات اداری و وسایل مورد نیاز آموزش با مشکل مواجه هستند و مجبور می‌شوند از دیگر مؤسسات کمک بخواهند که می‌طلبد برای حل این مشکل حمایت‌های لازم صورت گیرد.

موسسه قرآنیزهره مهرابی، مدیرعامل مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت محمد رسول‌الله(ص) کوهدشت در گفت‌وگو با ایکنا با اشاره به اینکه این مؤسسه قرآنی در دهه 90 فعالیت خود را با دریافت مجوز از اداره‌کل تبلیغات اسلامی لرستان آغاز کرده است و در حال حاضر بیش از 10 سال است در شهر کوهدشت فعالیت دارد، گفت: مؤسسه محمد رسول‌الله(ص) در حوزه تبلیغ و ترویج قرآن کریم و در رشته‌های روخوانی و روان‌خوانی، حفظ، تدبر در قرآن و مفاهیم قرآن فعالیت دارد و سالانه قرآن‌آموزانی را تربیت و به جامعه تحویل می‌دهد.

وی با اشاره به برگزاری کلاس‌های حفظ و روخوانی قرآن کریم در رده سنی کودکان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان و اینکه فعالیت‌های این مؤسسه قرآنی ویژه دختران و بانوان برگزار می‎شود، اضافه کرد: تاکنون فعالیت‌های متعددی در ذیل برنامه‌های فرهنگی و هنری در مناسبت‌های مختلف ملی و مذهبی در سطح شهرستان کوهدشت اجرا کرده‌ایم که هر کدام از آنها نتایج و ثمرات خوبی داشته است.

این فعال قرآنی با بیان اینکه تربیت حداقل یک فرد قرآنی در جامعه می‌تواند تأثیرات بسزایی داشته و به‌صورت غیرمستقیم بر جامعه تأثیرات مثبتی بگذارد، ادامه داد: در راستای تربیت نسل قرآنی و دینی در جامعه مؤسسات قرآنی با مشکلاتی روبرو هستند که از جمله آنها به سختی پیدا کردن مکان برای مؤسسه با رهن و کرایه مناسب است.


بیشتر بخوانید:


وی ادامه داد: در حال حاضر تعدادی از مدیران مؤسسات قرآنی در شهرستان کوهدشت به‌دلیل عدم توانایی در پرداخت رهن و اجاره موفق به تمدید یا گرفتن مکان جدید برای مؤسسه خود نشده‌اند و مجبور به تعطیل کردن مؤسسه شده‌اند.

مدیرعامل مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت محمد رسول‌الله(ص) کوهدشت با یادآوری اینکه برخی از مؤسسات قرآنی از نظر مکان مشکلی ندارند ولی در زمینه تجهیزات اداری و وسایل مورد نیاز آموزش با مشکل مواجه هستند و مجبور می‌شوند از دیگر مؤسسات کمک بخواهند که می‌طلبد برای حل این مشکل حمایت‌های لازم صورت گیرد، گفت: در سطح مؤسسات مربیان توانمند زیادی داریم که انتظار می‌رود از آنها در مدارس به‌عنوان مربی قرآن و پرورشی استفاده شود تا شاید از این طریق بتوان آموزه‌های دینی و قرآنی را بیش از پیش در بطن خانواده‌ها و جامعه ترویج داد.

مهرابی در خاتمه با اشاره به اجرای برنامه‌های ویژه فصل پاییز و زمستان در این مؤسسه قرآنی اظهار کرد: برای شش ماهه دوم سال برنامه‌های آموزش قرآن و فعالیت‌های قرآنی، فرهنگی و مذهبی را در مؤسسه خواهیم داشت.

انتهای پیام
captcha