پیرغلامان و خادمان تبیین‌گر حماسه حسینی هستند
کد خبر: 4173234
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۳

پیرغلامان و خادمان تبیین‌گر حماسه حسینی هستند

یک مدرس حوزه و دانشگاه با بیان اینکه مداحان، پیرغلامان و خادمان حسینی در هیئت‌های مذهبی تبیین‌گر حماسه حسینی هستند، گفت: راه‌اندازی کاروان شادی مذهبی مأموریت اول پیرغلامان حسینی است.

کنگره شهدای مداح بیستمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان و خادمان حسینی در رشت

به گزارش ایکنا از گیلان، حجت‌الاسلام محمدمهدی ماندگاری، مدرس حوزه و دانشگاه امروز، 13 مهرماه در کنگره شهدای مداح بیستمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان و خادمان حسینی که در گلزار شهدای رشت برگزار شد با بیان اینکه حسین(ع) تمام وجودش را در راه خدا وقف کرد، اظهار کرد: امام حسین(ع) هر چه داشت در کربلا برای پیروزی حق و در مسیر خدا هزینه کرد، لذا پاداش خداوند به ستایشگران و اهل سیره عملی و رفتاری امام حسین(ع) بی نظیر است.

وی با بیان اینکه اینکه عاشورا و کربلا شور توأم با شعور است و فلسفه و مفاهیم چند بعدی دارد که این ابعاد باید مورد تبیین و واکاوی قرار گیرد، افزود: مداحان، پیرغلامان و خادمان حسینی در هیئت‌های مذهبی تبیین‌گر حماسه حسینی هستند.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه کاروان شادی در ایام ولادت و کاروان حزن و اندوه در ایام شهادت در کوچه و بازار راه بیافتد، گفت: دشمن فساد را به بازار، شهر و کوچه‌ها آورده، لذا پیرغلامان و هیئت‌ها و تشکل‌های مذهبی باید کاروان شادی و غم در شهر راه‌اندازی کنند.

وی با تأکید بر اینکه راه‌اندازی کاروان شادی مذهبی مأموریت اول پیرغلامان حسینی است، تصریح کرد: قرآن و توجه و تأمل به آن مأموریت بعدی و مهم پیرغلامان و هیئت‌های مذهبی است.

این کارشناس مسائل دینی با اشاره به اینکه وحدت لازمه توسعه و تعالی جامعه اسلامی بوده و دشمن دنبال حذف وحدت مسلمانان است، افزود: هر کسی بذر تفرقه در جامعه بپاشد خائن است، نفاق افکنی از سوی مداحان در جامعه خیانت به مکتب امام حسین(ع) است.

ماندگاری با بیان اینکه ارتباط گیری مردم با مساجد و اجرای برنامه‌ها با محوریت مساجد بسیاری از مشکلات را حل می‌کند و تأکید بر ولایت‌پذیری در جامعه، افزود: حرکت پشت سر ولی‌فقیه دشمن را ناامید و سرشکسته و جامعه را بیمه می‌کند، براساس فرمایش رهبر معظم انقلاب رسیدن به قله، اتصال انقلاب به منجی موعود است.

وی با اشاره به اینکه سردار شهید حاج قاسم را قبل از شهادت چند کشور می‌شناختند اما بعد از شهادت دنیا او را شناخت و جاودانه شد، گفت: روضه خانگی حاج قاسم مدال افتخار این سید شهدای محور مقاومت است، خانه حاج قاسم بعد از شهادت این بزرگمرد تاریخ به محفل روضه‌های خانگی تبدیل شد. باید در مسیر شهدا حرکت کنیم تا رستگار شویم، اگر قانون خدا را رعایت کنیم فساد ریشه کن می‌شود.

گفتنی است؛ همایش شهدای مداح گیلان در راستای کنگره هشت‌هزار شهید استان و بیستمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی در گلزار شهدای رشت برگزار شد، شعرخوانی و رجزخوانی رئیس بسیج مداحان کشور، اجرای گروه سرود منادیان بصیرت و رونمایی از سرود جدید این گروه، تجلیل از پیرغلامان حسینی و  خانواده شهدای مداح بخشی از ویژه‌برنامه‌های این همایش بود.

انتهای پیام
captcha