همایش مبلغان وقف در مرکز خراسان‌جنوبی برگزار شد
کد خبر: 4174047
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۴

همایش مبلغان وقف در مرکز خراسان‌جنوبی برگزار شد

همایش مبلغان وقف به‌مناسبت هفته وقف با حضور ۷۰ نفر از روحانیون و مبلغان در مرکز خراسان‌جنوبی برگزار شد.

حجت الاسلام دادخدا خدائی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بیرجند و درمیانبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی، همایش مبلغان وقف با موضوع موقوفات حوزه علمیه، امروز، 17 مهرماه به‌مناسبت هفته وقف با حضور حدود ۷۰ نفر از روحانیون و مبلغان شهر و روستاهای مرکز خراسان‌جنوبی در حوزه علمیه رضویه بیرجند برگزار شد.

حجت‌الاسلام دادخدا خدائی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بیرجند و درمیان در این همایش اظهار کرد: مبلغان نقش بسیار مهمی را در تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف در راستای جهت‌دهی موقوفات به نیات روز جامعه دارند. مبلغان و روحانیون با توجه به اینکه از پایگاه مردمی برخوردار هستند زمینه ایجاد وقف‌های جدید را با تبلیغاتی که در روستاها و شهرها در بین مردم دارند می‌توانند مردم را به این سمت و سو هدایت کنند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بیرجند و درمیان با اشاره به اینکه وقف حسنه جاریه‌ای است که مزایای آن تنها مربوط به دوران زندگی واقف خلاصه نمی‌شود بلکه تا سالیان سال باقی مانده و در راستای اجرای نیات آن برای رفع نیازهای جامعه هزینه می‌شود، بیان کرد: مبلغان می‌توانند مردم را به سمت موقوفات با نیات روز جامعه به‌خصوص نیات حوزه علمیه  هدایت کنند. امروز نشست صنفی وقف با حضور علما و مبلغان با هدف اینکه موقوفات جدید را به سمت‌وسوی نیازهای حوزه علمیه سوق بدهند، برگزار شد.

در پایان این مراسم جلسه پرسش و پاسخ به‌منظور پاسخ‌گویی به مسائل وقفی برگزار شد.

انتهای پیام
captcha