اجرای نیات موقوفه از ارکان مهم وقف است
کد خبر: 4174210
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۴

اجرای نیات موقوفه از ارکان مهم وقف است

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان تفرش گفت: اجرای نیات موقوفه از ارکان مهم وقف است.

حجت الاسلام حمید کرمی، رئیس اوقاف تفرش

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی اداره اوقاف و امور خیریه استان مرکزی، حجت‌الاسلام حمید کرمی، رئیس اداره اوقاف تفرش، گفت: اجرای سنت حسنه وقف به عنوان سرمایه عظیم موجب برطرف کردن نیازهای جامعه در حوزه‌های مختلف خواهد شد که در مصارف مختلفی براساس نیات واقفان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه اجرای نیات واقفان یکی از راهبردهای حوزه وقف است، بیان کرد: عمل به نیت واقفان موجب تشویق مردم به امر وقف و حفظ مال موقوفه در مسیر تعیین شده می‌شود و دلگرمی واقفان را در پی خواهد داشت.

رئیس اداره اوقاف تفرش در ادامه از اجرای نیت موقوفه مرحوم حاج احمد قراگوزلو در روستای طریزآباد خبرداد و گفت: یکی از مهم‌ترین اهداف سازمان اوقاف اجرای نیت موقوفات است که با هدف شفاف‌سازی در اذهان عمومی صورت می‌گیرد.

وی افزود: این وقف با حضور فرماندار و دیگر مسئولان شهرستان در درمانگاه جفتان انجام گرفت که ارزش ریالی این اقلام 100 میلیون ریال معادل 10 میلیون تومان شامل یک عدد صندلی آزمايشگاهی، دستگاه فشارسنج دیجیتالی، چراق قوه پزشک و پنکه ایستاده است.

کرمی با بیان اینکه تنها در قالب وقف، خیلی از مسایل در حوزه‌های آموزشی، بهداشتی، رفاهی، زیرساختی و... قابل حل است، گفت: وقف موجب خواهد شد علاوه بر باقیات صالحات نام واقف حتی پس از مرگ او در اذهان مردم ماندگار بماند.

انتهای پیام
captcha