نشست «فرصت‌ها و زمینه‌های همکاری دانشگاه‌ها، مراکز علمی و شرکت‌های دانش بنیان با پلیس» در گلستان برگزار شد
کد خبر: 4174710
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۵
به میزبانی جهاددانشگاهی گلستان؛

نشست «فرصت‌ها و زمینه‌های همکاری دانشگاه‌ها، مراکز علمی و شرکت‌های دانش بنیان با پلیس» در گلستان برگزار شد

به مناسبت هفته نیروی انتظامی نشست «فرصت‌ها و زمینه‌های همکاری دانشگاه‌ها، مراکز علمی و شرکت‌های دانش بنیان با پلیس» با حضور فرمانده انتظامی گلستان و رئیس جهاد دانشگاهی گلستان و رئیس دانشگاه‌ آزاد اسلامی گرگان و برخی از نخبگان و نیروهای پلیس انتظامی امروز، ۱۹ مهرماه در سالن اجتماعات جهاددانشگاهی گلستان برگزار شد.

نشست فرصت‌ها و زمینه‌های همکاری دانش بنیان با پلیس در جهاد دانشگاهی گلستان

به گزارش ایکنا از گلستان، به مناسبت هفته نیروی انتظامی نشست «فرصت‌ها و زمینه‌های همکاری دانشگاه‌ها، مراکز علمی و شرکت‌های دانش بنیان با پلیس» با حضور فرمانده انتظامی گلستان و رئیس جهاد دانشگاهی گلستان و رئیس دانشگاه‌ آزاد اسلامی گرگان و برخی از نخبگان و نیروهای پلیس انتظامی امروز، ۱۹ مهرماه در سالن اجتماعات جهاددانشگاهی گلستان برگزار شد.

فاضل دادگر، فرمانده نیروی انتظامی گلستان در این مراسم ضمن سلام و درود بر ۴۰۰۰ شهید استان گلستان گفت: ما اساسأ آنچه که در نیروی انتظامی با آن رو به رو هستیم و تدابیری که بر اساس فرامین حضرت آقا و برنامه‌ریزی هایی که ستاد کل نیروهای مسلح برای ما تدوین کرده حرکت به سمت دانایی محوری و وظیفه شناسی پلیس است.

فرمانده نیروی انتظامی گلستان به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه رکن بلند مدت امنیت کشور علم است و علم است که اقتدار می‌آورد و این یک اصل در امنیت جمهوری اسلامی ایران است، اشاره و تصریح کرد: پلیس هم به ویژه در دهه‌های اخیر از وضعیت سنتی به وضعیت علم مدار درحال حرکت است و مجموعه انتظامی کشور و دانشگاه علوم انتظامی، مرکز تحقیقات و مرکز مطالعات راهبردی فراجا و در سایر دفاتر نظامی و … را به یک قطب علمی انتظامی امنیتی تبدیل کرده و در این زمینه بحمدالله هم صاحب ایده و هم در تولید دانش سرآمد هستیم.

دادگر ادامه داد: نیروی انتظامی و فراجا در حال حاضر در رده‌های مختلف پیشگام تولید علم بوده، لذا اگر پلیس تراز انقلاب اسلامی بر مسیر علم محوری حرکت کرده و شرایط پیچیده اجتماعی امروز را با نگرش علمی حل کنیم می‌توانیم بگوییم به وظایف خودمان که حقیقتا در منظومه و هندسه امنیتی جمهوری اسلامی ایران بوده نقش مؤثری ایفا کرده‌ایم.

وی با بیان‌اینکه نیروی انتظامی نگاه علم مدارانه را در دستور کار قرار داده است، افزود: آخرین راهبردی که پلیس در حوزه علمی برداشته بحث هوشمندسازی است و این هوشمندی در سه محور برنامه‌ریزی کرده است که محور اول عرصه ارتقا سطح فکری و آموزشی و رفتاری و هویتی و نقش مدار پلیس در جامعه که محصول حرفه گرایی پلیس در مواجهه با پدیده‌ها و موضوعات، محور دوم هوشمندی در ارتباط با فرایندهای خدمت و بازنگری در وضعیت و ارائه خدمات در حوزه قضایی و تعاملی و ارتباط با مردم و محور سوم ورود فناوری در حوزه هوشمندسازی است که امروز مورد تأکید نیروی انتظامی قرار گرفته است.

فرمانده نیروی انتظامی با بیان‌اینکه نیروی انتظامی در حوزه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، فناورانه دچار چالش‌های مختلفی است، گفت: بنابر شرایط خاص از نظر اجتماعی و تنوع قوم و نژاد و فرهنگی استان گلستان به یک نگارستان تبدیل شده، لذا اگر در زیرساخت‌های ضعیف باشیم قطعا جامعه به سمت آسیب‌های اجتماعی کشانده می‌شود و ما باید هر آنچه که در توان داریم در مدت زمانی که به ما فرصت داده شده برای خدمت به مردم ارائه کنیم.

وی اظهار کرد: تجربه نشان داده که جلسات نخبگانی و اندیشه‌ورزی فرصت خوبی برای درس گیری از مدیران اجرایی سطح استان و نشان دادن چهره شاخص استان بوده، لذا جا دارد از مسئولان و استاندار استان برای اقداماتی که در راستای توسعه استان برداشته‌اند تقدیر و تشکر کنیم.

فاضل با بیان‌اینکه پلیس قبل از هر ارگانی مسائل اجتماعی را حس کرده و درگیر موضوع می‌شود، افزود: نیروی انتظامی با چالش‌های جامعه حتی در لایه‌های پنهای در تماس است، لذا باید این مشکلات با دقت شناسایی و راهکارهای دقیق علمی برای حل مشکلات و کمک به جامعه پیدا کنیم.

وی به نقش و تأثیر رسانه‌های غربی و افراطی  در تنویر افکار عمومی جامعه اشاره کرد و گفت: رسانه‌های غربی اعم از فضای مجازی و ماهواره به محضی که حقیقی را واژگون به جوانان ما القا کند این مطالب به طور گسترده در کشور پخش می‌شود و همه را تحت تأثیر قرار می‌دهد، لذا هدف این است که ما به کمک دانش‌بنیان و مراکز علمی و فناوری روشی متقن و علمی برای مقابله با هجمه‌های دشمن پیدا کنیم.

ابراهیم شهبازی، رئیس جهاددانشگاهی گلستان در این نشست با بیان اینکه جهاددانشگاهی بنا به تعریف مقام معظم رهبری یک فرهنگ بوده و یکی از رویش اصیل انقلاب اسلامی است، گفت: جهاددانشگاهی در سال ۵۹ با هدف اسلامی کردن دانشگاه‌ها تأسیس شد و به حق توانست علاوه بر مسئولیت محوله در زمینه‌های مختلف علمی و دانش بنیان و صنعت و معدن گام‌های مؤثری بردارد.

شهبازی با بیان‌اینکه جهاددانشگاهی نشان داده صدای مردم بوده و در میدان عمل به اهداف خود جامعه عمل پوشانده است، تصریح کرد: دفاع دانش بنیان از همان اوایل توسط جهاددانشگاهی صورت گرفت و با داشتن 29 پژوهشکده، 3 تا پژوهشگاه بین المللی و انواع مراکز خدمات تخصصی و مراکز شکوفایی کسب و کار و همچنین تجاری سازی توانسته در زمینه‌های مختلف کمک کار جامعه و نخبگان باشد.

رئیس جهاددانشگاهی ادامه داد: پلیس همواره علاوه بر انجام وظیفه، پیشروتر از ارگانهای دیگر نیز حرکت کرده، شما مثل دستگاه‌های دیگر علت انگاری معلولها را نکرده و درست به سراغ علت‌ها رفتید و این نشان دهنده دیدگاه بالای دستگاه انتظامی است.

وی با بیان‌اینکه جهاد دانشگاهی به عنوان نهاد علمی محل تلاقی صنعت و دانشجویان و مردم می‌تواند کارهای مختلفی را در این زمینه انجام دهد، اظهار کرد: جهاددانشگاهی در حوزه‌های مختلف فرهنگی و پژوهشی و دانش بنیان این توانایی را دارد که در زمینه‌های مختلف ایفای نقش کند، لذا می‌توان نیازها را در قالب استارتاپها و رویدادها به سمع و نظر شرکت‌های دانش‌بنیان‌ها رسانده و متناسب با نیاز استان فناوری‌های هوشمند و مسائل مختلفی را پای کار بیاورد.

حجت‌الاسلام سیدعلی طاهری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گرگان در این جلسه ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی گفت: استفاده از شرکت‌های دانش‌بنیان‌ و فناورانه در حل بیشتر مسائل استان بسیار اهمیت دارد، لذا ابتدا بايد کارگروهی با حضور نخبگان دانشگاهی و دانش بنیان در سطح استان طراحی شده و اطلاعات مورد نیاز دریافت و جزئیات با دقت بیشتر بررسی شود.

در پایان جلسه هر یک از اعضای حاضر در جلسه نقطه نظرات و ایدههای خود را مبنی بر استفاده شرکت‌های دانش‌بنیان‌ و چالش‌های روبه رو بیان کردند.

انتهای پیام
captcha