همایش مراقبت و پیشگیری از آلزایمر در اراک برگزار می‌شود
کد خبر: 4174722
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۲

همایش مراقبت و پیشگیری از آلزایمر در اراک برگزار می‌شود

مدیر مجتمع درمانی جهاد دانشگاهی استان مرکزی از برگزاری همایش مراقبت و پیشگیری از آلزایمر خبر داد.

مریم جنابی، مدیر مجتمع درمانی جهاد دانشگاهی استان مرکزی

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی استان مرکزی، مریم جنابی، مدیر مجتمع درمانی جهاد دانشگاهی استان مرکزی، از برگزاری همایش مراقبت و پیشگیری از آلزایمر خبر داد و افزود: آلزایمر شایع‌ترین دلیل زوال عقل به شمار می‌رود. این بیماری منجر به کاهش پیش‌رونده قوای ذهنی و مهارت‌های اجتماعی شده و با تخریب روزافزون حافظه و شناخت بیمار، به تدریج کار و زندگی او را مختل  می‌کند.

وی با بیان اینکه در آلزایمر، سلول‌های مغزی تحلیل می‌روند و نتیجه این تحلیل، چیزی نیست جز ضعف حافظه و افت فعالیت‌های ذهنی نیست، افزود: اگرچه درمان‌های امروزی آلزایمر تا حدودی می‌توانند علائم این بیماری را کاهش و حافظه بیمار را بهبود دهند، اما برای تکمیل فرآیند درمانی، بیمار به شدت محتاج حمایت‌های خانوادگی و اجتماعی است.

جنابی افزود: امروزه تلاش محققانی که در این حوزه کار  می‌کنند، عمدتا بر یافتن راه‌های موثر برای پیشگیری از بروز این بیماری و آگاه سازی اقشار مهم جامعه بویژه سالمندان و خانواده های آنان در این خصوص متمرکز است.

وی با بیان اینکه استان مرکزی سومین استان سالمند کشورست و همین امر لزوم توجه به بیماری‌های مرتبط با این سنین و ضرورت برنامه‌ریزی و اقدام برای پیشگیری از این بیماری‌ها در استان را دوچندان می‌کند، گفت: بر این اساس و با توجه به فرا رسیدن ایام هفته سالمندی، مجتمع درمانی جهاد دانشگاهی استان مرکزی برگزاری همایش مراقبت و پیشگیری از آلزایمر را در دستور کار قرار داده است.

این همایش، بیستم مهرماه در سالن اجتماعات این مجتمع برگزار خواهد شد و علاقمندان به حضور در این همایش می توانند جهت دریافت وقت مشاوره و هماهنگی حضور در همایش با شماره تلفن های ۰۸۶۳۲۲۳۳۹۸۸ و ۰۹۳۰۶۹۰۸۴۹۶ تماس بگیرند.

انتهای پیام
captcha