اتحاد کشورهای اسلامی خاورمیانه منجر به نابودی اسرائیل می‌شود
کد خبر: 4174973
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۳

اتحاد کشورهای اسلامی خاورمیانه منجر به نابودی اسرائیل می‌شود

امام جمعه همدان گفت: امروز منطقه خاورمیانه در اختیار کشورهای اسلامی است و اگر کشورهای اسلامی در کنار هم قرار بگیرند اسرائیل نابود شدنی است، اسرائیل با جمعیت ده میلیونی خود که اغلب نیز از سرزمین‌های دیگر آمده‌اند در مقابل این همه مسلمان عددی نیست.

آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی، امام جمعه همدانبه گزارش ایکنا از همدان، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی، امام جمعه همدان، امروز 21 مهر ماه در خطبه‌های عبادی، سیاسی نماز جمعه همدان ضمن سفارش نمازگزاران به تقوای الهی اظهار کرد: در رأس رعایت مسئله تقوا حمایت از مظلومین و مستضعفان و مردان و زنان و کودکان است.

وی با اشاره به آیه 75 سوره مبارکه نساء که می‌فرماید «وَمَا لَكُمْ لَا تُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ وَالْمُسْتَضْعَفِينَ مِنَ الرِّجَالِ وَالنِّسَاءِ وَالْوِلْدَانِ الَّذِينَ يَقُولُونَ رَبَّنَا أَخْرِجْنَا مِنْ هَٰذِهِ الْقَرْيَةِ الظَّالِمِ أَهْلُهَا وَاجْعَلْ لَنَا مِنْ لَدُنْكَ وَلِيًّا وَاجْعَلْ لَنَا مِنْ لَدُنْكَ نَصِيرًا چرا در راه خدا جهاد نمی‌کنید و در راه (آزادی) جمعی ناتوان از مرد و زن و کودک که (در مکه اسیر ظلم کفارند و) دائم می‌گویند: بار خدایا، ما را از این شهری که مردمش ستمکارند بیرون آر و از جانب خود برای ما (بیچارگان) نگهدار و یاوری فرست.»، گفت: در واقع قرآن کریم در این آیه گلایه‌ای را از جامعه اسلامی و مسلمانان و کشورهای اسلامی دارد و  مخاطبش را جامعه اسلامی و مسلمانان قرار می‌دهد که چرا در راه خدا جهاد نکرده و تلاش نمی‌کنید، مسئله غیرت و تعصب دینی و مکتبی را نسبت به مظلومان عالم  مطرح می‌کند.

خطیب جمعه همدان با اشاره به وجود یک و نیم میلیارد مسلمان در سراسر دنیا، افزود: امروز در مقابل چشم این همه مسلمان یک رژیم غاصب، کودک کشی می‌کند و ما نظاره گر هستیم، در حالی که طبق حدیث پیامبر اکرم (ص) همه مسلمانان با یکدیگر برادرند آیا  امروز مسلمانان این جنایات را نمی‌بینند.

وی با گریزی به جنگ و غصب 75 ساله سرزمین‌های فلسطینی توسط اشغالگران صهیونیستی، گفت: آوارگی، مظلومیت، کودک‌کشی، شهادت 70 خانواده به صورت کامل با از دست دادن همه اعضای خانواده و... تنها گوشه‌ای از جنایات رژیم اشغالگر و کودک کش است و امروز وظیفه همه مسلمانان برائت و حمایت از مردم مظلوم مفلسطین است.

شعبانی خطاب به همه مسلمانان کشورهای اسلامی گفت: امروز منطقه خاورمیانه در اختیار کشورهای اسلامی است، اگر کشورهای اسلامی در کنار هم قرار بگیرند اسرائیل نابود شدنی است، اسرائیلی که جمعیتی بیش از ده میلیون نفر آن هم مهاجر و از کشورهای مختلف دارد در مقابل این همه مسلمان عددی نیست چرا مسلمانان نشسته و این جنایات را نظاره می‌کنند.

وی با بیان اینکه امروز این مسائل نشان داده جبهه حق ظهور و بروز بیشتری داشته است، گفت: وجدان‌های بیدار این قصه تلخ را به خوبی درک می‌کنند و ظلم ریشه دار  اسرائیل را می‌فهمند اما غربی‌ها که تکنولوژی دارند و انسانیت و وجدان ندارند از اسرائیل حمایت می‌کنند، وجدانی که آگاه باشد این ظلم را محکوم می‌کند.

امام جمعه همدان با اشاره به شهادت هزاران کودک و زن فلسطینی طی روزهای اخیر، تصریح کرد: اگر اسرائیلی‌ها وجدان داشتند در مقابل نظامیان حماس می‌جنگیدند نه اینکه بمب و آتش را سر زن و کودکان بریزند،  ظالم‌تر از اسرائیل کسانی هستند که قلم‌هایشان برای مظلومیت اسرائیل به حرکت درآمده است، می‌‌بینیم وزیر یهودی آمریکایی برای اسرائیل گریه می‌کند.

وی با بیان اینکه این اتفاقات نشان داد که می‌توان به راحتی دشمن را شکست داد، افزود: مؤلفه‌های اسرائیل اطلاعاتی، نظامی و اقتصادی است، انسجام و عوامل نگه دارنده اجتماعی و جامعه را ندارد چرا که اینها مهاجر بوده و هر کدام از یک کشور آمده‌اند آنچه که تا کنون اسرائیل را سر پا نگه داشته اشراف اطلاعاتی و قدرت نظامی اسرائیل است و دیدند این مؤلفه قدرت اسرائیل قابل شکست است.

شعبانی تأکید کرد: امیدوایم با انسجام کشورهای اسلامی و با قطع ارتباط با اسرائیل که کمترین کار برای مردم مظلوم فلسطین است  شاهد نابودی هر چه زودتر این رژیم منحوس باشیم.

وی در ادامه ضمن تقدیر از برگزاركنندگان، کنگره 8 هزار شهید استان همدان به تعابیر رهبری در خصوص مردم و استان همدان اشاره کرد و گفت: ایشان همدان را مهد تمدن، هنر و مرکز همه ارزش‌های تمدنی یک کشور دانستند و ما نیز از همه مسئولان و مردم و برگزار کنندگان این کنگره و اجلاسیه آن تقدیر می‌کنیم.

امام جمعه همدان ضمن گرامیداشت روز جهانی عصای سفید این روز را به همه روشندلان استان همدان تبریک گفت و برای این قشر آروزی توفیق و سربلندی کرد.

 

انتهای پیام
captcha