نخستین فرهنگسرای تعزیه ایران در شیراز ساخته می‌شود
کد خبر: 4174979
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۰

نخستین فرهنگسرای تعزیه ایران در شیراز ساخته می‌شود

رئيس كميسيون فرهنگی، گردشگری و سومین حرم اهل‌بیت(ع) شورای اسلامی شهر شيراز از ساخت نخستين فرهنگسرای تعزيه ایران در این کلان‌شهر خبر داد.

محمدرضا هاجری، عضو شورای اسلامی شهر شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، محمدرضا هاجری، عضو شورای اسلامی شهر شیراز امروز، 21 مهرماه در آیین افتتاح پردیس سینمایی استاد امین تارخ که همزمان با سفر رئیس جمهور و هیئت دولت به استان فارس برگزار شد، با بيان اينكه دغدغه رهبر معظم انقلاب نسبت به فرهنگ بر كسی پوشيده نيست، گفت: ظرفيت‌های بالايی در حوزه فرهنگی در كلانشهرها وجود دارد كه به خوبی شناخته نشده و مورد استفاده قرار نگرفته است و برنامه‌های اين حوزه بدون اقدام ميدانی مورد توجه قرار گرفته است.

وی با تأكيد بر اينکه ضرورت دارد در كلانشهرها بسترهای فرهنگی مورد توجه ويژه قرار گيرد، ادامه داد: ظرفيت‌های فرهنگی شيراز در هيچ كجای كشور ديده نمی‌شود، در حاليکه بايد به ظرفيت‌ها توجه كنيم.

رئیس کمیسیون فرهنگی، گردشگری و سومین حرم اهل‌بیت(ع) شورای اسلامی شهر شیراز در بخش دیگری از سخنان خود به اقدامات شاخص مدیریت شهری در حوزه فرهنگ اشاره کرد و گفت: نخستين فرهنگسرای تعزيه ایران در شیراز ساخته خواهد شد.

هاجری ادامه داد: در راستای حفظ فرهنگ و ادب زبان فارسی نیز چهار برنامه هفتگی سعدی‌خوانی در آرامگاه حافظ، حافظ خوانی در آرامگاه حافظ، شاهنامه خوانی در بوستان آزادی و مثنوی خوانی در باغ جهان نما در حال اجراست.

وی اضافه کرد: بزرگترین فروشگاه صنايع دستی نیز در زیرگذر دلگشا در دست احداث است و فروشگاه دائمی فروش محصولات قرآنی نیز در دست راه‌اندازی است.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ارتقای فرهنگی ساختار موجود شهرداری بايد انجام می‌شد، گفت: درخواست ما از وزیر کشور اين است كه معاونت فرهنگی شهرداری شیراز مجزا و در ساختار ديده شود و اجازه داشتن سه سازمان فرهنگی و هنری، سازمان ورزشی و سلامت و سازمان گردشگری و زيارت داده شود.

هاجری در پایان تصریح کرد: طرح‌هایی که موجب تعالی و ارتقای محله سنگ سياه می‌شود، مورد استقبال قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام
captcha