خدمت به سالمندان در هشتمین قرار دوازدهم
کد خبر: 4175723
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۳
رضا معممی مقدم مطرح کرد:

خدمت به سالمندان در هشتمین قرار دوازدهم

مدیرکل اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اوقاف و امور خیریه بیان کرد: در هشتمین اجرای طرح قرار دوازدهم در سال جاری به سراغ یکی از شاهراه‌های خدمت مهدوی، یعنی خدمت به سالمندان رفته و رفع نیازهای این قشر از جامعه به صورت ویژه در دستور کار است.

به گزارش ایکنا به نقل از سازمان اوقاف و امور خیریه، رضا معممی مقدم، مدیرکل اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اوقاف و امور خیریه بیان کرد: در هشتمین اجرای طرح قرار دوازدهم در سال جاری به سراغ یکی از شاهراه‌های خدمت مهدوی، یعنی خدمت به سالمندان رفته و رفع نیازهای این قشر از جامعه به صورت ویژه در دستور کار است.

معممی مقدم ادامه داد: محبان امام زمان(عج) و مهدی یاورانِ امامِ منتظَر، عاشقانه دنبال خدمت به امت امام دوازدهم هستند و دغدغه خدمت نیابتی از امام زمانشان باعث می‌شود به فکر همه بوده و هر جا که احساس مسئولیت کنند سر قرار دوازدهمی که با امام دوازدهم بسته‌اند، حاضر شوند. از این رو در هشتمین اجرای طرح قرار دوازدهم در سال جاری به سراغ یکی از شاهراه‌های خدمت مهدوی، یعنی خدمت به سالمندان رفته و برای رفع نیازهای این قشر از جامعه به صورت ویژه تلاش می‌کنند.

مدیرکل اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اوقاف و امور خیریه عنوان کرد: احترام و بزرگداشت سالمندان نیز در اسلام، آنقدر ارزشمند است که احترام به آنان را احترام به خدا به حساب آورده است. به همین مقدار هم اکتفا نکرده و وجود انسان‌های سالخورده در بین خانواده را باعث برکت و افزایش رحمت خداوند شمرده و کسی که به آنها احترام بیشتری بگذارد را مورد رحمت بیشتر خدا دانسته است.

وی افزود: از سویی نیز، تکریم سالخوردگان، امان نامه‌ای برای سختی‌های قیامت است. پیامبر اکرم(ص) فرمودند «هر کس سالمند مسلمانی را گرامی داشته و احترام کند، خداوند او را در قیامت از سختی‌ها و مشکلات در امان می‌دارد.» حال که اینگونه است باید برای تکریم و احترام سالخوردگان کمر همت بست و مشتاقانه به آنان خدمت کرد. برای خدمت به آنان نیز، کارهای مختلفی می‌توان انجام داد.

معممی مقدم در ادامه بیان کرد: امروزه برخی از سالمندان، یا فرزندی ندارند که از آن‌ها مراقبت کنند و یا مورد بی‌مهری و بی‌توجهی آن‌ها قرار گرفته‌اند. در این بین برخی از این عزیزان، از توان مالی چندانی هم برخوردار نیستند که بتوانند از عهده هزینه‌های خود نیز برآیند. اینجا است که باید به یاری و دستگیری آنان شتافت. اینجا جایی است که باید مورد تکریم و احترام قرار گیرند. باید دست به کار شد و دل شکسته این عزیزان را مرهم شد.

مدیرکل اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: برای این عزیزان کارهای مختلفی به حسب نیازشان می‌توان انجام داد. مثلاً برخی از این عزیزان در ایام بیماری، نیاز به مراقبت و رسیدگی داشته و برخی دیگر برای تهیه دارو و ملزومات درمانی، بهداشتی نیاز به حمایت دارند. برخی دیگر منزل و مسکنشان نیاز به نظافت و تعمیرات داشته و برخی از منازل این عزیزان هم، نیاز به بهینه‌سازی متناسب با سن و وضعیت جسمی آن‌ها دارد که می‌‌توان به عشق امام دوازدهم(عج) به یاریشان شتافت.

وی در پایان تصریح کرد: مهدی‌یاوران به خوبی می‌دانند که دنیا دار انعکاس و مکافات بوده و هر عمل خوبی که انجام دهند، به سوی خودشان بازمی‌گردد. خدمت به سالمندان هم، نه تنها از این قانون مستثنی نیست، بلکه بیشتر مورد تأکید قرار گرفته تا جایی که پیامبر اکرم(ص) فرمودند «هر جوانى که پیرى را به خاطر سن و سالش گرامى دارد خدا هنگام پیرى او، یکى را بیاورد که گرامی‌اش بدارد.»

انتهای پیام
captcha