۴۹۱ مربی قرآن کردستانی بیمه شده‌اند
کد خبر: 4177471
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۲

۴۹۱ مربی قرآن کردستانی بیمه شده‌اند

رئیس گروه قرآن و عترت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان شرط بیمه شدن مربیان قرآن را ثبت‌نام در سامانه حمد ذکر کرد و گفت: در حال حاضر ۴۹۱ مربی قرآنی کردستانی بیمه شده‌اند.

کامل گلباغی، رئیس گروه قرآن و عترت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان

کامل گلباغی، رئیس گروه قرآن و عترت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان در گفت‌و‌گو با ایکنا، گفت: 36 مؤسسه قرآن و عترت در استان کردستان فعالیت دارند که برنامه‌های قرآنی، دینی و فرهنگی ویژه‌ای را برای کودکان، نوجوانان و جوانان کردستانی برگزار خواهند کرد.

وی ثبت‌نام در سامانه حمد را شرط تحت پوشش قرار گرفتن صندوق اعتباری هنر و بیمه تأمین اجتماعی فعالان قرآنی استان دانست، و افزود: 491 نفر از مربیان قرآن مؤسسات قرآن و عترت استان کردستان ثبت‌نام شدند.

رئیس گروه قرآن و عترت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان بیان کرد: سامانه حمد برای ثبت‌نام متقاضیان عضویت در صندوق اعتباری هنر به ‌صورت دائم‌ باز است و متقاضیان می‌توانند بدون هیچ‌گونه محدودیتی در سامانه حمد ثبت‌نام کنند.

وی ادامه داد: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان نمی تواند به صورت مجزا نسبت به بیمه کردن فرد خاصی اقدام کند لذا مربیان قرآنی باید در سامانه حمد ثبت‌نام کرده و تمام فعالیت‌های قرآنی خود در سطح مؤسسات را در این سامانه بارگزاری کرده تا بتوانند نسبت به ثبت‌نام بیمه‌ای خود اقدام کنند.

گلباغی افزود: با توجه به نیاز استان به توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی نیاز است که آمار مربیان و فعالان قرآنی استان افزایش پیدا کند و این امر مستلزم حمایت و پشتیبانی ادارات و دستگاه‌های اجرایی ذیربط است.

وی اظهار کرد: در حال حاضر با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در چند سال اخیر مؤسسات قرآن و عترت در زمینه‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، کارگاه‌های آموزشی حجاب و عفاف، احکام اسلامی و ... ورود کرده و اقدامات تأثیرگذاری را در این بخش‌ها به ویژه در مناطق حاشیه شهرها انجام داده‌اند.

گلباغی با اشاره به اینکه در گذشته حمایت‌های جزئی در بخش تجهیزاتی و وسایل مورد نیاز مؤسسات قران انجام می‌شد، افزود: مؤسسات قرآنی برای اثرگذاری بیشتر نیازمند حمایت بیشتر هستند که در حال حاضر این حمایت وجود ندارد.

وی بیان کرد: مؤسسات قران و عترت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان به دلیل پراکندگی مکانی و موقعیت جغرافیایی که دارند می‌تواند در بخش کاهش آسیب‌های اجتماعی در سطح استان بسیار اثرگذار باشند و بسیاری از مسائل و مشکلات جامعه را به راحتی مرتفع خواهند کرد. 

رئیس گروه قرآن و عترت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان افزود: تمام فعالیت‌ها و اقدامات صورت گرفته در مؤسسات قرآن و عترت و از سوی مربیان قرآنی به صورت تبرئی و داوطلبانه صورت می‌گیرد لذا حمایت از آنان موجب دلگرمی و توسعه بیشتر این فعالیت‌ها در سطح شهرها خواهد شد.

وی در پایان یادآور شد: در تلاشیم تا به صورت ویژه فعالیت‌های قرآنی خودجوش و مردمی را در تمام محلات استان گسترش داده تا زمینه جذب بیشتر جوانان و نوجوانان کردستانی را در فعالیت‌های قرآنی فراهم کنیم.

انتهای پیام
captcha