مسمومیت 23 نفر از مردم استان مرکزی براثر گازگرفتگی
کد خبر: 4177886
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۱

مسمومیت 23 نفر از مردم استان مرکزی براثر گازگرفتگی

رئیس اورژانس 115 استان مرکزی، گفت: ۲۳ نفر از شهروندان در استان مرکزی از اول مردادماه تاکنون با گاز مونوکسید کربن، مسموم شدند.

گازگرفتگی با مونواکسید کربن

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی اورژانس پیش‌بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی اراک، بهروز ایران‌نژاد، رئیس اورژانس 115 استان، گفت: ۲۳ نفر از شهروندان در استان مرکزی از اول مردادماه تاکنون با گاز مونوکسید کربن، مسموم شدند.

وی بیان کرد: همه ساله با آغاز فصل سرما، نگرانی سازمان‌های امدادی مانند سازمان آتش‌نشانی، اورژانس، هلال‌احمر برای حفظ سلامت هموطنان و پیشگیری از مسمومیت با گاز مونواکسید کربن در استفاده از وسایل گرمازا بیش از پیش می‌شود.

ایران‌نژاد تاکید کرد: با توجه به فصل سرما و استفاده از وسایل گرمایی گازسوز، خانواده‌ها باید از علائم شایع گازگرفتگی مطلع باشند و در صورت مشاهده این علائم، اقدامات اولیه را انجام دهند.

وی با بیان اینکه زنگ هشدار گاز گرفتگی به صدا درآمده است، گفت: مهم‌ترین علائم مسمومیت با گاز مونواکسیدکربن کاهش سطح هوشیاری و در اکثر موارد بیهوشی است که افراد بی درنگ باید عوامل مختلف محیط را بررسی کنند.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: اختلال بینایی، سردرد، گیجی و خواب آلودگی از علائم تماس طولانی با گاز مونو اکسیدکربن است و فرد در تماس طولانی با مونوکسید کربن، دچار تهوع، استفراغ و تپش قلب می‌شود.

ایران‌نژاد بیان کرد: به‌استناد آمارهای موجود مسمومیت با گاز مونواکسیدکربن در این بازه زمانی نسبت به مشابه سال گذشت تفاوت ندارد، افزود: در این مدت خوشبختانه هیچ‌گونه فوتی مبنی بر گازگرفتگی گزارش نشده است.

وی تاکید کرد: رعایت هر بیشتر نکات ایمنی در نصب و به‌کارگیری وسایل گرمایشی در فصل پاییز و زمستان و دقت در استفاده از وسایل گرمازا که عمده آنها به سیستم گاز شهری متصل هستند، همچنان حائز اهمیت است.

انتهای پیام
captcha