مقصر اصلی کودک‌کشی‌ها در غزه آمریکا است
کد خبر: 4178132
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۳

مقصر اصلی کودک‌کشی‌ها در غزه آمریکا است

امام جمعه موقت ملایر گفت: مقصر اصلی و مدیریت حملات و کودک کشی‌ها در غزه آمریکا است و به فرموده امام راحل هر چه فریاد است باید بر سر آمریکا بکشیم.

امام جمعه ملایربه گزارش ایکنا از همدان، حجت‌الاسلام احسان ترکاشوند، امام جمعه موقت ملایر امروز 5 آبان‌ماه در خطبه‌های عبادی، سیاسی نماز جمعه ملایر ضمن سفارش نمازگزاران به تقوای الهی، اظهار کرد: مراسمات شادی و عروسی‌ها بر پایه موازین شرعی و اسلامی و با برنامه ریزی  باشد و مراسمات را با گناه آلوده همراه نباشد و حدود الهی را در برگزاری مراسم‌های شادی رعایت کنیم.

امام جمعه موقت ملایر همچنین با تأکيد بر اینکه شیطان همیشه انسان را دعوت به حرام نمی‌کند،  گفت: گاهی اوقات انسان را دعوت به مستحب می‌کند باید مراقب بود که شیطان انسان را به بهانه کار مستحبی مثل صله رحم از واجبی چون نماز دور نکند.

وی با اشاره به جایگاه حجاب و زن از نظر قرآن و دین مبین اسلام، تصریح کرد: زن می‌تواند الگوی زنان و مردان مسلمان باشد و مطالبه و بدهکاری ما از غرب این است که چرا جایگاه زن را متزلزل کرده است.

ترکاشوند با تأکيد بر اینکه یکی از راهبردهای فرهنگی حجاب تبیین فلسفه حجاب است و نیاز است خانواده‌ها معلمان و اساتید فلسفه حجاب را برای دختران تببین کنند، گفت: حضور در اجتماع برای زن منعی ندارد اما حجاب محدودیتی ایجاد نمی‌کند باید برای زنان امروز این را تبیین کنیم که غرب زن را به عنوان یک کالا نگاه می‌کند و در واقع با ترویج فرهنگ برهنگی به دنبال این است که جایگاه زن و خانواده را متزلزل کند که تا حدودی هم موفق بوده است.

وی همچنین با تأکيد بر احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه گفت: هر کدام از ما وظیفه خود را در امر به معروف و نهی باید انجام دهیم و آن را ترک نکنیم و کاری کنیم که منکر فرا گیر شود.

وی ضمن تقدیر از حضور حماسی مردم ملایر در سالگرد شهید علی نظری ابراز کرد: مسئولان قوه قضاییه در این مراسم قول مساعد دادند که این پرونده را به جد پیگیر باشند و ما مطالبه می‌کنیم و دلخور هستیم که چرا این حکم طول کشید‌.

ترکاشوند اضافه کرد: اگر ما محاربه ندانیم و چنانکه مسئولان ما هم آن را محاربه ندانستند و این یک قتل ساده نیست و باید در ادبیات هم رعایت  انصاف را داشته باشیم  و شهادت را تعبیر به قتل نکنیم این شهادت قتل نبود و در اوج اغتشاشات اتفاق افتاد و این بی انصافی است که بگوییم یک قتل ساده بوده است و مسئولین قضایی شهرستان ملایر به  جد دنبال این پرونده هستند.

وی همچنین با اشاره به اتفاقات غزه گفت: امروز همه ملت‌های مسلمان دنیا و ملت ایران از حماسه مردم فلسطین حمایت می‌کند.

خطیب جمعه موقت ملایر با اشاره به اینکه 75 سال است که یک کشور اسلامی توسط اسرائیل خبیس غصب شده است، گفت: به یاری خدا امروز کشورهای اسلامی که قبلا به خاطر ترس و وحشت روابط عادی را با اسرائیل امضا کرده بودند به این نتیجه رسیده‌اند که سخت در اشتباه بوده‌اند، طبق فرمایش رهبری مقصر اصلی و مدیریت این حملات و کودک کشی‌ها آمریکا است و به فرموده امام راحل هر چه فریاد است باید بر سر آمریکا بکشیم.

وی به دستاوردهای طوفان الاقصی اشاره و تصریح کرد: کوچ اسرائیلی‌ها و فروپاشی اقتصادی اسرائیل از درون از دستارودهای مهم این طوفان است و به یاری خدا اسرائیل در حال آخرین نفس‌های خود است.

ترکاشوند سفر سردمداران کشورهای غربی به اسرائیل را نشانه ضعف درونی این رژیم جنایتکار برشمرد و گفت: با این وجود کشتار کودکان و زنان بی دفاع را نباید نادیده گرفت.

وی با بیان اینکه امروز سازمان‌های بین المللی جای حق و بیاطل را عوض کرده و در برابر این جنایات سکوت کرده‌اند، گفت: ملت‌های مسلمان و آزادیخواه جهان باید به دنبال سازمان مللی باشند که  از حق و عدالت حمایت کند.

امام جمعه موقت ملایر همچنین با اشاره به اینکه امروز به یاری خدا انقلاب اسلامی به پیشرفت های خوبی در حوزه های مختلف نظامی، علمی و ... رسیده و بسیاری از کشورها خواستار خرید هواپیماهای بدون سر نشین  ما هستند، گفت: این موفقیت‌ها نشانه شکل گیری نظم نوین جهانی به مدیریت امامین انقلاب است و انشالله به زودی این انقلاب به انقلاب امام زمان(عج) بپیوندد.

انتهای پیام
captcha