افتتاح مسجدی شبیه قبة الصخره در افغانستان + فیلم
کد خبر: 4178430
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۰

افتتاح مسجدی شبیه قبة الصخره در افغانستان + فیلم

مقامات طالبان مسجدی با معماری شبیه به قبة الصخره در بیت‌المقدس را در کابل افتتاح کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از طلوع نیوز، روز جمعه (پنجم آبان ماه) مقامات طالبان مسجدی  با معماری شبیه به قبة الصخره را در کابل افتتاح کردند.

این مسجد در تپه وزیر محمد اکبر خان کابل به شکل قبة الصخره قدس شریف طراحی  و به نام ملا محمد عمر مجاهد نامگذاری شده است.

سراج‌الدین حقانی، سرپرست وزارت داخلی حکومت طالبان در مراسم افتتاحیه این مسجد درباره حملات اسرائیل به غزه سخنرانی و حملات رژیم صهیونیستی به مردم فلسطین را محکوم کرد و آن را اقدامی نابخشودنی خواند.

وی با بیان اینکه همه مسلمانان جهان باید از فلسطین حمایت کنند گفت: ظلم به مسلمانان فلسطین را به شدت محکوم می‌کنیم و آن را جنایتی نابخشودنی می‌دانیم که مسلمانان در معرض آن قرار می‌گیرند.

سراج الدین حقانی افزود که تمام امت اسلامی به شمول مردم افغانستان خود را شریک غم فلسطین می‌دانند و با آنان همدردی می‌کنند.

سرپرست وزارت داخله طالبان گفت: در چنین روزی مسجد ما به نام و یاد مرحوم ملا محمد عمر مجاهد افتتاح می‌شود.

این مسجد توسط یک شرکت ترکیه‌ای طراحی و ساخته شده است. نماینده این شرکت که در این مراسم حضور داشت گفت که این مسجد را ساخته تا ارزش مسجد الاقصی زنده بماند.

 این مسجد در ۲۷۰ متر مربع زمین با ۱۲۰ هزار دلار هزینه بنا شده و ظرفیت حضور ۳۵۰ نمازگزار را دارد.

وی گفت قصد ما ساخت سه مسجد از جمله مسجد الحرام، مسجدالنبی و الاقصی بود که برای مسلمانان ارزش ویژه‌ای دارد. متأسفانه مسجد الاقصی بزرگترین زخم مسلمانان است و برای اینکه مرهمی بر این زخم بزنیم، این مسجد را در کابل ساختیم.

انتهای پیام
captcha