ورکشاپ خوشنویسی با موضوع نماز در اردبیل برگزار شد
کد خبر: 4178496
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۳

ورکشاپ خوشنویسی با موضوع نماز در اردبیل برگزار شد

در راستای نشر و ترویج و اهمیت نماز از زبان هنر؛ کارگاه ورکشاپ خوشنویسی با موضوع نماز در سالن شهداء هنرمند اداره فرهنگ ارشاد اسلامی استان اردبیل برگزار شد.

ورکشاپ خوشنویسی با موضوع نمازبه گزارش ایکنا، به نقل از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، کارگاه ورکشاپ خوشنویسی با موضوع نماز، ششم آبان ماه در سالن شهداء هنرمند اداره فرهنگ ارشاد اسلامی استان اردبیل برگزار شد.

امیر رجبی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل در این کارگاه با اشاره به اهمیت نماز و بیان آن به زبان هنر برای نوجوانان و جوانان گفتت: نماز به رفتار‌ها و شعور و شخصیت انسان‌ها جهت میدهد و از رفتار‌های پلید و منکرات و فحشا باز میدارد و به تبع آن اجتماع سالم میماند و این زمانی محقق خواهد شد که به جایگاه نماز اهمیت داده شود.

رجبی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری، زبان هنر میتواند در ترویج نماز تاثیرگذار باشد گفت: فعالیت‌های فرهنگی و هنری با موضوع نماز باید در سطح استان گسترش یابد.

وی با تاکید بر ویژگی بارز هنر بیان داشت: در ترویج نماز میتوان از قالب‌های مختلف هنری استفاده و آن را تبلیغ کرد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل هنر خوشنویسی را یکی از قالب‌های هنری تاثیر گذار توصیف کرد و افزود: استفاده از زبان هنر میتواند نه تنها در ترویج نماز بلکه بالاتر از آن در ترویج فلسفه و روح نماز تاثیرگذار باشد.

وی تاکید کرد: هم سازمان‌ها موظف هستند تا در حوزه نماز تحول بخش باشند و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی متمایز با سایر ادارات فرهنگی بواسطه قالب‌ها و رسانه‌هایی که در اختیار دارد میتواند در این حوزه تسهیل‌بخش باشد.

انتهای پیام
captcha