ندای ملت مظلوم فلسطین در جهان باشیم
کد خبر: 4178671
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۴
ماموستا بهمنی:

ندای ملت مظلوم فلسطین در جهان باشیم

یکی از علمای اهل سنت کردستان گفت: امروز وظیفه دینی و شرعی ما مسلمانان در برابر تبلیغات رسانه‌ای جهان که پشتیبان رژیم غاصب صهیونیسم هستند، این است که در برابر آنان ایستاده و ندای ملت مظلوم فلسطین و غزه در جهان باشیم.

ماموستا اقبال بهمنی عالم اهل سنت

ماموستا اقبال بهمنی، از علمای اهل سنت کردستان در گفت‌و‌‌گو با ایکنا از کردستان، با اشاره به پیروزی حماس در طوفان‌ الاقصی و شکست رژیم صهیونیستی گفت: این عملیات نتیجه 70 سال ظلم و ستم، زور و فشار رژیم صهیونیستی بر ملت مظلوم و بی‌گناه فلسطین به ویژه غزه بود.

وی افزود: خداوند متعال در آیه 21 سوره آل عمران می‌فرماید: «إِنَّ الَّذِينَ يَكْفُرُونَ بِآيَاتِ اللَّهِ وَيَقْتُلُونَ النَّبِيِّينَ بِغَيْرِ حَقٍّ وَيَقْتُلُونَ الَّذِينَ يَأْمُرُونَ بِالْقِسْطِ مِنَ النَّاسِ فَبَشِّرْهُمْ بِعَذَابٍ أَلِيمٍ؛ کسانی که پیوسته به آیات خدا کفر می‌ورزند و همواره پیامبران را به ناحق می‌کشند و از مردم کسانی را که امر به عدالت می‌کنند به قتل می‌رسانند، پس آنان را به عذابی دردناک بشارت ده».  

این عالم اهل سنت با اشاره به اینکه خداوند متعال در آیه 82 سوره مائده می‌فرماید: «لَتَجِدَنَّ أَشَدَّ النَّاسِ عَدَاوَةً لِلَّذِينَ آمَنُوا الْيَهُودَ وَالَّذِينَ أَشْرَكُوا؛ مسلما يهوديان و كسانى را كه شرك ورزيده‏‌اند دشمن‏ترين مردم نسبت به مؤمنان خواهى يافت»، بیان کرد: قوم نژادپرست یهود در طول تاریخ اولیای الهی، ربانیون و انسان‌های صالح را به ناحق می‌کشتند و حتی دو بار توطئه برای ترور پیامبر اسلام(ص) را در پرونده ننگین خود دارند.

وی ادامه داد: حال چرا صهیونیسم با مؤمنان و مسلمانان و انسان‌های پاک و آزاده تا این حد دشمنی و کینه‌توزی دارند به دو دلیل بوده است؛ اول حب دنیا و دنیاپرستی و دوم اینکه معتقدند یهودیان هر کار اشتباهی هم مرتکب شوند به جهنم نخواهند رفت لذا برای ماندن بر اریکه قدرت و حفظ ثروت و امکانات دنیایی خود، هر جنایتی را در جهان مرتکب می‌شوند.

رژیم صهیونیستی نماد عینی قساوت است

ماموستا بهمنی در ادامه گفت: خداوند متعال در آیه 85 سوره بقره می‌فرماید: «ثُمَّ أَنْتُمْ هَٰؤُلَاءِ تَقْتُلُونَ أَنْفُسَكُمْ وَتُخْرِجُونَ فَرِيقًا مِنْكُمْ مِنْ دِيَارِهِمْ تَظَاهَرُونَ عَلَيْهِمْ بِالْإِثْمِ وَالْعُدْوَانِ؛ باز این شما هستید که یکدیگر را می‌کشید، و گروهی از خودتان را از خانه‌هایشان آواره می‌کنید، و از روی گناه و تجاوز یکدیگر را بر ضد آنان [که آواره کرده‌اید] یاری و کمک می‌دهید» این آیه قرآن اشاره به دشمنی دیرینه یهودیان و آواره کردن مؤمنان دارد که مصداق عینی آن را امروز در فلسطین می‌بینیم.

وی با اشاره به اینکه رژیم غاصب صهیونیست نماد عینی قساوت و سنگدلی در جهان امروز هستند، افزود: خداوند متعال در آیه 74 سوره بقره در این باره می‌فرماید: «ثُمَّ قَسَتْ قُلُوبُكُمْ مِنْ بَعْدِ ذَٰلِكَ فَهِيَ كَالْحِجَارَةِ أَوْ أَشَدُّ قَسْوَةً ۚ وَإِنَّ مِنَ الْحِجَارَةِ لَمَا يَتَفَجَّرُ مِنْهُ الْأَنْهَارُ ۚ وَإِنَّ مِنْهَا لَمَا يَشَّقَّقُ فَيَخْرُجُ مِنْهُ الْمَاءُ ۚ وَإِنَّ مِنْهَا لَمَا يَهْبِطُ مِنْ خَشْيَةِ اللَّهِ ۗ وَمَا اللَّهُ بِغَافِلٍ عَمَّا تَعْمَلُونَ؛ سپس دل‌های شما بعد از آن [معجزه شگفت انگیز] سخت شد، مانند سنگ یا سخت‌تر؛ زیرا پاره‌ای از سنگ‌هاست که از آنها نهرها می‌جوشد، و پاره‌ای از آنها می‌شکافد و آب از آن بیرون می‌آید، و پاره‌ای از آنها از ترس خدا [از بلندی] سقوط می‌کند؛ و خدا از آنچه انجام می‌دهید بی‌خبر نیست».

این عالم اهل سنت اظهار کرد: در این آیه کریمه خداوند متعال قساوت قلب یهودیان را بیان می‌کند و عنوان می‌کند از سنگ آب بیرون می‌آید اما از قلب این رژیم غاصب صهیونیسم رحم بیرون نمی‌آید.

وی گفت: این رژیم غاصب امروز در نهایت قساوت و دشمنی و به بدترین شیوه کودکان و زنان و غیر نظامیان فلسطین را به شهادت می‌رساند و با این قتل و غارت کودکان فلسطینی می‌خواهد آبروی رفته  خود را بازیابی کند و به نوعی اقتدار پوشالی خود را در منطقه حفظ کند که زهی خیال باطل.

وظیفه شرعی مسلمانان در برابر تبلیغات رسانه‌ای جهان 

ماموستا بهمنی با اشاره به اینکه در قرآن چندین بار به کشتار پیامبران خدا به دست یهود صهیونیسم اشاره شده است، افزود: خداوند متعال در آیه 91 سوره بقره می‌فرماید: «وَإِذَا قِيلَ لَهُمْ آمِنُوا بِمَا أَنْزَلَ اللَّهُ قَالُوا نُؤْمِنُ بِمَا أُنْزِلَ عَلَيْنَا وَيَكْفُرُونَ بِمَا وَرَاءَهُ وَهُوَ الْحَقُّ مُصَدِّقًا لِمَا مَعَهُمْ ۗ قُلْ فَلِمَ تَقْتُلُونَ أَنْبِيَاءَ اللَّهِ مِنْ قَبْلُ إِنْ كُنْتُمْ مُؤْمِنِينَ؛ هنگامی که به آنان گویند: به آنچه که خدا [بر پیامبر اسلام] نازل کرده ایمان آورید، گویند: به توراتی که بر خود ما یهودیان نازل شده ایمان می‌آوریم و به غیر آن در حالی که حق است و تصدیق‌کننده توراتی است که با آنان است، کفر می‌ورزند. بگو: اگر شما [از روی درستی و راستی به تورات] مؤمن بودید، پس چرا پیش از این پیامبران خدا را می‌کشتید؟».

وی افزود: هیچ‌گونه ایمان و تعهد، رحم و ریشه‌ای بین قوم یهود صهیونیسم وجود ندارد لذا امروز با توجه به اینکه حماس، حزب‌الله و مؤمنان آن منطقه در صف مقدم جنگ با اسرائیل هستند، وظیفه دینی و شرعی ما مسلمانان در برابر تبلیغات رسانه‌ای جهان که پشتیبان رژیم غاصب صهیونیسم هستند و بنگاه‌های خبری جهان را در اختیار دارند، این است که مستقیم در برابر آنان ایستاده و ندای ملت مظلوم فلسطین و غزه در جهان باشیم.

این عالم اهل سنت با تأکید بر اینکه امروز وظیفه داریم که رسانه‌ها، فضای مجازی و هرگونه ابزاری را که در اختیار داریم علیه این رژیم غاصب به کارگیری کنیم، افزود: امروز پخش هر کلیپی، سخنرانی، مصاحبه، پیامک و هر چیزی علیه اسرائیل یک نوع جهاد است.

وی اظهار کرد: اساتید دانشگاه، وعاظ و خطبا، دانشجویان دانشگاه‌ها، علما، طلبه‌های حوزه‌های علمیه و مدارس علوم دینی و هرکسی که در عرصه دینی و فرهنگی کار می‌کند، امروز یکی از وظایف دینی‌اش این است که توطئه‌های اسرائیل و یهود صهیونیسیم را بر طبق قرآن و سنت رسول اکرم(ص) به مردم بشناساند چراکه برنامه صهیونیست تنها غزه و فلسطین نیست بلکه برنامه آنان نیل تا فرات است.

ماموستا بهمنی گفت: امروز وظیفه تک‌تک مسلمانان و انسان‌های اندیشمند و فرهیخته است که به هر نوعی در برابر استکبار جهانی و صهیونیسم غاصب بایستند و چراکه اینان آخرت خود را به دنیا فروخته‌اند و خداوند متعال می‌فرماید: «نْ لَعْنَةُ اللَّهِ عَلَى الظَّالِمِينَ؛ لعنت خدا بر ستمکاران باد».

وی در پایان یادآور شد: امروز ما مسلمانان به ویژه پیروان امام شافعی با جهاد تبلیغی، جهاد حضوری، جهاد مالی و ... حمایت خود را از مردم مظلوم غزه که مولودگاه امام شافعی(ع) است، اعلام کنیم. 

انتهای پیام
captcha