پیروزی رزمندگان فلسطینی واقعیتی ملموس است
کد خبر: 4179897
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۱
سردار شریف:

پیروزی رزمندگان فلسطینی واقعیتی ملموس است

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: بعد از طوفان الاقصی، تاریخ سرزمین فلسطین را باید به گونه دیگری نوشت و اینکه می‌بینید رهبر معظم انقلاب با اطمینان از پیروزی رزمندگان فلسطین خبر می‌دهد، واقعیتی عینی و ملموس است.

راهپیمایی 13 آبان 1402 در کاشانبه گزارش ایکنا از اصفهان، پیش از ظهر امروز، مراسم راهپیمایی بزرگداشت یوم‌الله ١٣ آبان همراه با محکومیت جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه و نیز گرامیداشت ١۲ آبان‌ماه، روز حماسه و ایثار شهرستان کاشان و ۳۰۹ شهید دانش‌آموز با حضور نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه کاشان و صدها نفر از دانش‌آموزان و مردم شهرستان کاشان از میدان ١۵ خرداد به طرف چهارراه آیت‌الله کاشانی برگزار شد.

سردار سرتیپ پاسدار رمضان شریف، سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این مراسم اظهار کرد: از سه حادثه مهم و تأثیرگذار ١٣ آبان، یکی تبعید حضرت امام خمینی(ره)، بنیان‌گذار انقلاب اسلامی و احیاکننده نقش مذهب، دین و اعتقادات در دنیای امروز است که تمام خیر و برکاتی که شامل حال ما می‌شود، مرهون رهبری‌های ایشان است.

وی ادامه داد: ما از رفتارهای دشمنانمان به ارزش انقلاب خود پی می‌بریم. چرا دشمنان شیعیان و مسلمانان، امام را تبعید کردند؟ آیا آنها می‌دانستند که امام سلسله‌ای برپا خواهد کرد و بنیان کاخ‌هایشان را خواهد لرزاند؟ قطعاً آنها عظمت کاری را که امام در پیش گرفته بود، خوب درک کرده بودند و می‌دانستند که حرکت ایشان، پایان حیات ننگین آمریکا و انگلیس است؛ لذا دست‌نشاندگان خود را در کشور وادار کرده بودند تا امام را تبعید کنند و تصور می‌کردند با این کار می‌توانند از وقوع انقلاب اسلامی جلوگیری کنند؛ اما اراده خدا چیز دیگری بود و دشمنان انقلاب اسلامی به پایان راه خود رسیده بودند.

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اضافه کرد: امام با انقلاب عظیم خود این کشور را از حلقوم آمریکا و انگلیس بیرون کشید و به صاحبان اصلی آن تحویل داد. «استقلال»، عالی‌ترین و متعالی‌ترین شعار انقلاب اسلامی و استقرار جمهوری اسلامی، تضمین‌کننده این شعار بود. خدا را شاکریم که امروز بعد از ۴۵ سال از پیروزی انقلاب اسلامی ملت ما، همه آزادگان جهان اعتراف می‌کنند که ایران اسلامی، کشوری مستقل، عزتمند و الهام‌بخش برای ملت‌های دنیاست.

وی با بیان اینکه دشمن همان‌طور که از تبعید امام(ره) راه به جایی نبرد، در بقیه توطئه‌ها هم شکست خورده و نتوانسته است جلوی گسترش انقلاب اسلامی را بگیرد، گفت: آنها ناراحتی‌های بسیاری برای انقلاب ما رقم زدند؛ مثل جنگ تحمیلی و میدان دادن به صدام و در مقابل هم مردم این سرزمین برای شکست حقه‌های دشمن زحمات فراوانی متحمل شدند. اگر شهر کاشان را با جمعیت آن زمان در نظر بگیریم، در دوران دفاع مقدس، ۱۷ هزار شهید از این شهر تقدیم اسلام شده که این رقم بسیار معنادار است و قطعاً امروز نیز اگر تهدیدی علیه ایران صورت گیرد، این آمار متناسب با جمعیت حال حاضر کاشان افزایش معنادارتری پیدا می‌کند.

شریف با بیان اینکه پس از وقوع انقلاب اسلامی، دشمنان فکر کردند که با تحریک اقوام می‌توانند کشور را تجزیه کنند، بیان کرد: در آن برهه، گروه‌های کومله و دموکرات را تحریک می‌کردند. جوانان رشیدی از سراسر کشور برای حفظ شهرهای ما به شهادت رسیدند. بار دیگر بعد از ۴۵ سال از وقوع انقلاب، طی سال گذشته دیدیم که گروه‌های تجزیه‌طلب شروع به اغتشاش کردند و خداوند به برکت عنایت خود، تیزهوشی ملت ما و پای کار بودن آنها و برکت هدایت‌های مقام معظم رهبری، آشوب‌های سال گذشته را بی‌اثر کرد. توصیه می‌کنم دانش‌آموزان به مطالعه رفتار گروهک‌ها در کردستان، سیستان و بلوچستان، خوزستان و جنگل‌های شمال ایران بپردازند. در این مسیر، دانش‌آموزان کشور ما جانفشانی‌ها کردند و دومین مناسبت امروز، به شهادت رساندن آنان در مقابل دانشگاه تهران بود.

وی ضمن اشاره به سومین مناسبت یوم‌الله ۱۳ آبان، یعنی تصرف لانه جاسوسی آمریکا اظهار کرد: آمریکایی‌ها یک بار در جریان ملی شدن صنعت نفت کودتا کردند، دولت مردمی را که در ایران بعد از سال‌ها روی کار آمده بود، سرنگون ساختند و دولت دست‌نشانده خود را برگرداندند. تمام تلاش آنها این بود که  بعد از وقوع انقلاب اسلامی در بهمن سال ۵۷ یک بار دیگر این سناریو تکرار شود. آنها به خاندان پهلوی قول داده بودند که سلسله پهلوی ادامه داشته باشد و این طراحی‌ها را از درون لانه جاسوسی صورت می‌دادند. امام راحل با شناخت عمیقی که از آمریکایی‌ها، انگلیسی‌ها و توانمندی ملت داشت، این انقلاب را به گونه‌ای حفظ کرد که دشمن هرگز نتوانست طراحی خود را عملیاتی کند.

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با مخاطب قرار دادن دانش‌آموزان توضیح داد: اسرائیلی‌ها بنا داشتند سرزمین‌های نیل تا فرات را به تصرف خود درآورند. پرچم اولیه اسرائیل را نگاه کنید که دو خط آبی روی آن محدوده جغرافیایی تعیین‌شده اسرائیل را نشان می‌داد و قدم به قدم به دنبال افزایش تصرفات بودند؛ درواقع اسرائیل پادگانی بزرگ است که نیروهای اصلی آن در شهرک‌ها استقرار یافته‌اند و تلاش می‌کنند در آنجا کشوری تأسیس کنند. ۷۵ سال است که این مبارزات ادامه داشته؛ اما مقطع انقلاب اسلامی در ایران، جان تازه و راه جدیدی پیش پای مردم فلسطین قرار داد. امام(ره) با نام‌گذاری روز جهانی قدس و با تعطیلی سفارت اسرائیل در ایران به همه امت‌های اسلامی این پیام را داد که انقلاب اسلامی از مردم فلسطین حمایت می‌کند.

وی با بیان این مطلب که اسرائیل قوای خود را بر سه پایه ارتش، سیستم امنیتی و اطلاعاتی و حمایت‌های آمریکا، انگلیس و فرانسه مستحکم کرده بود، افزود: بعد از طوفان الاقصی، تاریخ سرزمین فلسطین را باید به گونه دیگری نوشت. اینکه می‌بینید رهبر معظم انقلاب با اطمینان از پیروزی رزمندگان فلسطین خبر می‌دهد، واقعیتی عینی و ملموس است. برخی سؤال می‌کنند مگر فلسطینیان نمی‌دانستند که اگر عملیات کنند، با این حجم بمباران روبرو می‌شوند؟ پاسخ این است که آنها بیش از هر کس دیگر، صهیونیست‌های وحشی را می‌شناسند؛ اما می‌دانند که در این مقطع، بهترین کار را انجام می‌دهند؛ در واقع بعد از ۷۵ سال افکار عمومی جهان دوباره متوجه ظلمی شد که فلسطینی‌ها تحمل می‌کنند و خداوند در پرتو این مجاهدت، یک بار دیگر موضوع فلسطین و مظلومیت آنها را نزد افکار عمومی در اوج قرار داد.

شریف در پایان با بیان اینکه رژیم صهیونیستی اکنون در نبرد نظامی، اطلاعاتی امنیتی و اخبار و رسانه شکست خورده‌ است، ضمن نقل خاطره‌ای از شهید حاج قاسم سلیمانی یادآور شد: روزی از حاج قاسم پرسیدم چه شد که داعش با تمام امکانات خود شکست خورد؟ او در یک جمله گفت: «چون ما بدون اذن وارد هیچ میدانی نمی‌شویم و داعش بدون اذن وارد این جریان شده بود.»؛ یعنی ما رهبری داریم که بر اساس منطق قرآن و فرهنگ اهل بیت(ع) ما را هدایت و خدا نیز خیر و برکتش را مشمول ولایت می‌کند؛ بنابراین تا گوش به فرمان مقام معظم رهبری هستیم، گزندی ما را تهدید نمی‌کند.

زهراسادات محمدی

انتهای پیام
captcha