فعالیت 40 مربی قرآنی در طرح بشری گلستان
کد خبر: 4180059
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۳

فعالیت 40 مربی قرآنی در طرح بشری گلستان

رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی گلستان طرح بشری را یکی از طرح‌های پرکاربرد و کلیدی در توانمندسازی مربیان قرآنی دانست و گفت: هم‌اکنون 40 مربی قرآنی در طرح بشری استان مشغول فعالیت هستند که تعداد 78 کلاس در حال برگزاری و 829 نفر قرآن‌آموز در سطح استان در این کلاسها شرکت دارند.

دیلم رییس قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان

حسن دیلم، رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد گلستان در گفت‌ وگو با ایکنا از گلستان طرح قرآنی بشری را یکی از طرح‌های پرکاربرد و کلیدی در توانمندسازی مربیان قرآنی دانست وگفت: دوره آموزش طرح بشری آموزش نوین قرآن کریم سال گذشته با حضور اساتید کشوری برگزار شد که تعداد 90 نفر از مربیان و علاقه‌مندان در دو روز از این دوره بهره مند شدند که بعداز آزمون عملی تعداد 10 نفربه عنوان مربی پذیرفته شدند.

رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان تصریح کرد: هم اکنون 40 مربی قرآنی در طرح بشری استان مشغول فعالیت هستند که تعداد 78 کلاس در حال برگزاری است که 829 نفر قرآن آموز در سطح استان در این کلاسها شرکت دارند.

دیلم با بیان‌اینکه یکی از روشهای آموزش نوین قرآن کریم، طرح بشری است، افزود: هدف ما از اجرای این طرح توانمندسازی مربیان قرآنی بوده که با در نظرگرفتن ماهیت و ساختار اصلی آموزش قرآن با بهره‌مندی از روشهای نوین آموزشی شرایط را برای همه افراد در هر سطحی فراهم می‌کند.

وی با بیان‌اینکه کیفیت بخشی به فعالیت‌ در مؤسسات اولویت اصلی متولیان قرآنی است، گفت: مؤسسات قرآنی با توجه به رسالت خود در راستای ترویج فرهنگ قرآن‌خوانی بین آحاد مردم می‌توانند با استفاده از روش «بشری» فعالیت کنند.

رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: طرح قرآنی بشری از روش‌های برتر در عرصه آموزش قرآن کریم است و تربیت و آموزش معلم و مربی که به این شیوه تسلط کافی داشته باشد، می‌تواند گام مؤثری در این عرصه باشد و هماهنگی و نظارت بر اجرای آن بر عهده ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

انتهای پیام
captcha