متقاضیان ثبت‌نام مجلس خبرگان به فرمانداری اراک مراجعه کنند
کد خبر: 4180153
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۹

متقاضیان ثبت‌نام مجلس خبرگان به فرمانداری اراک مراجعه کنند

رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی با اشاره به آغاز نام‌نویسی داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان رهبری از امروز، 14 آبان، ادامه داد: متقاضیان یک هفته فرصت دارند به صورت حضوری به فرمانداری مرکز استان یا وزارت کشور مراجعه کنند.

بهنام نظری، معاون سیاسی امنیتی استانداری مرکزی

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی استانداری مرکزی، بهنام نظری، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری این استان، امروز، 14 آبان، اظهار کرد: ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری از ساعت ۸ صبح امروز ۱۴ آبان ماه آغاز شده و تا ۲۰ آبان ماه ادامه خواهد داشت.

وی افزود: داوطلبان باید شخصاً یا توسط نماینده خود که به صورت کتبی و رسمی معرفی شده باشد ظرف مدت یک هفته از ساعت ۸ تا ۱۸ به فرمانداری مرکز استان و یا وزارت کشور مراجعه کنند. 

وی تصریح کرد: اصل شناسنامه عکس‌دار، کارت ملی، مدرک سطح چهار حوزه به تأیید حوزه علمیه قم، مشهد و اصفهان و ۲ قطعه عکس ۴×۶، مدارکی است که داوطلبان باید همراه داشته باشند و پرسشنامه‌ای نیز در محل ثبت‌نام تکمیل خواهد شد.

رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی با بیان اینکه شرایط داوطلبان برای ثبت‌نام در ماده ۱۱ قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری مشخص شده است، گفت: بر این اساس تابعیت جمهوری اسلامی ایران، حداقل سن ۴۰ سال تمام، دارا بودن توانایی لازم جهت انجام وظایف مربوط به نمایندگی مجلس خبرگان، عدالت و اشتهار به دیانت، وثوق، شایستگی و سلامت اخلاقی و اقتصادی، داشتن بینش مناسب سیاسی - اجتماعی و آشنایی لازم با مسائل روز، تعهد به انقلاب اسلامی، نظام جمهوری اسلامی ایران، التزام به قانون اساسی و ولایت مطلقه فقیه، نداشتن سوابق سوء سیاسی و اجتماعی به تشخیص مراجع قانونی و رسمی نظام جمهوری اسلامی ایران، اجتهاد در حدی که قدرت استنباط بعض مسائل فقهی را داشته باشد و بتواند ولی فقیه واجد شرایط رهبری را تشخیص دهد از شرایط داوطلبین خبرگان رهبری است.

یادآور می‌شود: انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، همزمان با انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، ۱۱ اسفند ماه امسال برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha