رکورد شکنی مردم ایران در کمک به مردم غزه
کد خبر: 4180818
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۱
حسن پلارک خبر داد:

رکورد شکنی مردم ایران در کمک به مردم غزه

رئیس ستاد پشتیبانی جبهه مقاومت با اشاره به کمک 600 میلیارد تومانی مردم ایران به مردم غزه، گفت: کمک‌های مردم با امانت‌داری در حال ارسال به غزه است.

رکورد شکنی مردم ایران در کمک به مردم غزهبه گزارش خبرنگار ایکنا، نشست خبری حسن پلارک، رئیس ستاد پشتیبانی جبهه مقاومت، امروز پنج شنبه 19 آبان ماه در محل این ستاد با محور تشریح نحوه کمک به مردم غزه برگزارشد.

در این نشست خبری، پلارک در سخنانی با اشاره به شرایط غزه، گفت: بعد از رخدادهای غزه و عملیات طوفان‌الاقصی که یک حرکت بزرگ و بی‌نظیر در طول تاریخ کوتاه اما منحوس اسرائیل بود، وزیر خارجه امریکا وقتی وارد اسرائیل شد عنوان کرد که فروپاشی اسرائیل را احساس کرده است.

وی ادامه داد: پس از حمله طوفان الاقصی اسرائیل دو حرکت می‌توانست انجام دهد که در حرکت اول طی دو روز پس از حمله مظلوم نمایی کرد اما پس از آن دست به بمباران وحشیانه و کشتن مردم زد که به مراتب تاثیر این اقدام وحشیانه بر مردم دنیا بیشتر از عملیات طوفان الاقصی بود و موجب شد نفرت از اسرائیل در دنیا به اوج خود برسد.

پلارک با اشاره به اینکه همه مردم دنیا نگران مردم غزه هستند، گفت: باریکه غزه محیط کوچک و بسته‌ای است که مردم در محاصره و رنج هستند؛ تعداد زیادی شهید شده‌اند و به طور میانگین هر روز ۳۰۰ نفر در این منطقه به شهادت رسیده‌اند که عمدتا کودکان و زنان هستند. همچنین اسرائیل زیرساخت‌های این منطقه را از بین برده و مدارس، مساجد و بیش از ۶۰ درصد بیمارستان‌ها را تخریب کرده و همین موجب شده مردم غزه نیازمند کمک فوری باشند.

وی با تأکید بر اینکه سیاست ما بر حمایت کامل از فلسطین خصوصاً غزه در مرحله کنونی است، گفت: در این حمایت بحث نظامی مطرح نیست اما در ابعاد سیاسی جمهوری اسلامی فعال شده و دیپلماسی کشور با همه ابعاد فعال شده است. همچنین در بحث کمک‌رسانی توسط معاون اول رئیس جمهور ستادی در دولت تشکیل شد که دبیری این ستاد، بر عهده ستاد پشتیبانی جبهه مقاومت گذاشته شد. اعضای ستاد را نیز جمعیت هلال احمر، کمیته امداد، بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام، سازمان بسیج مستضعفان و تعدادی از سازمان‌های مردم نهاد و خیرین خاص تشکیل می‌دهند.

پلارک ادامه داد: در این ستاد تصمیم‌گیری شد که اقلام مورد نیاز مردم عزه را به دست آنها برسانیم. البته ممانعت از کمک‌رسانی یکی دیگر از خباثت‌های نتانیاهو است که مانع ارسال کمک‌های مردم جهان به منطقه غزه می‌شود. دولت مصر هم همکاری خوبی نداشته که به دولت مصر اعلام می‌کنیم همه مسلمانان دنیا از شما انتظار دارند در این حوزه همکاری بیشتری داشته باشید و گذرگاه را برای انتقال کمک‌ها باز کنید.

رئیس ستاد پشتیبانی جبهه مقاومت اضافه کرد: در این ستاد تقسیم کار صورت گرفته و محور کار جمعیت هلال احمر است که به عنوان مجری و انتقال دهنده کمک‌ها است. ما نیز ارتباط مستقیم با منطقه داریم و در جریان نیازهای مردم غزه هستیم از طریق ساختاری که در منطقه است.

وی با اشاره به اعلام شماره حساب‌های هلال احمر و ستاد پشتیبانی جبهه مقاومت برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی، گفت: مردم انصافاً استقبال خوبی کرده‌اند و ما توسط ساختارهایی که داریم با مردم غزه در ارتباط مستقیم هستیم، از مردم تشکر می‌کنیم. ما همه دستگاه‌ها را فعال کرده‌ایم تا بستر جمع‌آوری کمک‌های مردمی را فراهم کنیم.

وی از فعال شدن موکب‌های اربعین برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی به غزه نیز خبر داد و گفت: همه ظرفیت‌های امدادی و خیریه در کشور این امکان را دارند که به جمع‌آوری کمک‌های مردمی اقدام کنند. این اقلام در ستاد مرکز سازماندهی می‌شود تا به دست مردم غزه برسد.

پلارک در خصوص نحوه ارسال کمک‌های مردمی به غزه، گفت: ما دو روش برای انتقال کمک‌های مردم به دست مردم غزه داریم. روش اول انتقال مستقیم کمک‌های نقدی به منطقه است تا نیازمندی‌ها در محل تأمین شود. با این روش ارسال کمک‌ها با سرعت بیشتری انجام می‌شود و نیازمندی‌های واقعی خود را تأمین می‌کنند که یکی از نیازمندی‌های اساسی مردم غزه سوخت بوده است که موفق شدیم نزدیک به 10 میلیون دلار از کمک‌های مردمی را به منطقه منتقل کنیم تا سوخت مورد نیاز خود را تأمین کنند.

وی با تأکید بر اینکه کمک‌های مردم با امانت‌داری به غزه ارسال می‌شود، گفت: بیش از 700 دستگاه کمک رسانی در مقاطع مختلف با توافق‌های محلی برقرار شده است که بخشی از این کمک‌ها سوخت و آب است. بخشی از کمک‌ها نیز تأمین شده تا به محض فراهم شدن شرایط، اقلام را به دست مردم غزه برسانیم.

رئیس ستاد پشتیبانی جبهه مقاومت تصریح کرد: خواسته ما توجه بیشتر مردم به شرایط موجود است. مردم می‌دانند جنگ پایان نیافته است و شکل جنگ تغییر کرده و در روزهای آینده نیز جنگ بیشتر تغییر خواهدکرد چون ضربه‌ای که صهیونیسم خورده ترمیم ناپذیر است و هنوز هر حرکت دیوانه‌واری از این رژیم دور از انتظار نیست. با فرض اینکه جنگ نیز به پایان برسد، در پساجنگ مرحله بازسازی را داریم و نیازمند کمک‌های بیشتر همه مسلمانان هستیم.

وی گفت: خیّری داشتیم که روز گذشته علاوه بر کمک سه میلیارد تومانی، هزار و 500 تخته پتوی درجه یک ایرانی اهدا کرده است. خیرین می‌توانند به ستادهای استانی ستاد پشتیبانی جبهه مقاومت مراجعه و اقلام خود را اهدا کنند.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا اقدامی برای جمع‌آوری کمک‌های ایرانیان خارج از کشور و کمک‌های بین‌المللی صورت گرفته است، گفت: به دلیل تحریم‌ها امکان جذب و انتقال کمک‌های بین‌المللی وجود ندارد اما ایرانیان خارج از کشور می‌توانند از طریق کنسول‌گری‌های ایران کمک‌های خود را اهدا کنند.

پلارک همچنین اعلام کرد: یک هفته پس از آغاز عملیات طوفان الاقصی ما فعالیت خود را آغاز کرده‌ایم و تاکنون مردم بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان کمک نقدی کرده‌اند که ۱۰ میلیون دلار آن به مصر رفته است. همچنین مردم ایران رکورد کمک را شکسته‌اند و رکود کمک‌های مردمی ما در سایر حوادث دو هزار تن بود اما ۱۰ هزار تن کالای ضروری به غزه رفته است که البته همچنان نیاز مردم غزه زیاد است و باید کمک‌های بیشتری به این منطقه ارسال شود.

وی در پایان از مردم خواست کمک‌های نقدی خود را به شماره حساب شماره حساب ۵۶۱۸۲۲۲۲۲۲۱۲ و شماره شبای ۷۱۰۱۵۰۰۰۰۰۰۰۵۶۱۸۲۲۲۲۲۲۱۲ و شماره کارت ۰۸۳۳_۵۹۷۲_۱۰۱۲_۵۸۹۲ را برای شرکت در پویش مردمی کمک به مظلومان غزه واریز کنند.

پلارک مهم‌ترین نیازهای مردم غزه را پتو، مواد غذایی و لباس عنوان و تصریح کرد: با توجه به سرمای هوا مردم غزه به لباس نیاز دارند که البته باید لباس‌ها و اقلام اهدایی نو باشد. اقلام خوراکی نیز باید بسته بندی شده باشند و حداقل یک سال تا زمان انقضا تاریخ مصرف داشته باشند.

انتهای پیام
captcha