مانور استانی تیم‌های دادرس پیشرفته دختران گلستان برگزار شد
کد خبر: 4181366
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۱

مانور استانی تیم‌های دادرس پیشرفته دختران گلستان برگزار شد

به مناسبت هفتاد و هشتمین سالروز تأسیس سازمان جوانان مانور استانی اسکان اضطراری تیم‌های دادرس پیشرفته دختران گلستان امروز، 21 آبان با حضور حجت‌الاسلام سید هاشم حسین المدنی، رئیس سازمان جوانان هلال‌احمر کشور و مسئولان هلال احمر گلستان برگزار شد.

حسینی المدنی رئیس سازمان هلال احمر

به گزارش ایکنا از گلستان، به مناسبت هفتاد و هشتمین سالروز تأسیس سازمان جوانان اجرای مانور استانی اسکان اضطراری تیم‌های دادرس پیشرفته دختران گلستان امروز، 21 آبان ماه، با حضور حجت‌الاسلام سید هاشم حسین المدنی، رئیس سازمان جوانان هلال‌احمر کشور، در گلستان برگزار شد.

 حجت‌الاسلام سید هاشم حسین المدنی، در این مراسم با بیان‌ اینکه رده سنی بین‌المللی هلال‌احمر برای سازمان جوانان بین 14 تا 35 سال است، گفت: اگر چه در مجموع بیش از یک میلیون و شش‌صد هزار نفر عضو جوان به‌ صورت داوطلب در جمعیت‌های هلال‌احمر حضور داشته اما امسال با جذب یک میلیون و صدهزار نفر شاهد جهش بسیار بالایی در فرایند جذب بودیم.

وی با اشاره به اینکه ما رتبه اول از حیث تعداد اعضای داوطلب جوان هستیم، اظهار کرد: سازمان جوانان درگاه ورودی جمعیت هلال‌احمر بوده که وظیفه جذب، توانمندسازی و سازماندهی اعضا را برعهده دارد.

رئیس سازمان جوانان هلال‌احمر کشور تعداد داوطلبان در حوزه بالای 34 سال را بیش از دومیلیون و هفتصد هزار نفر بیان کرد و افزود: اعضای سازمان جوانان در تیم‌های سحر و یاس و در قالب گروه‌های پیشگامان عدالت و پیشگامان پیشرفت سازمان‌دهی شده‌اند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه 450 تیمِ سحر در کشور تشکیل شده است، ادامه داد: این سفیران در حوادث و اتفاقات از منظر روانشناسی به حمایت روانی و اجتماعی پرداخته و با ایجاد فضای دوست‌دار کودک، آنان را از آسیب‌های روانی تحت تأثیر حوادثی از قبیل آسیب‌های جسمی، مالی و سوگ عزیزان مصون نگه داشته و به بهبود شرایط کمک می‌کنند.

رئیس سازمان جوانان هلال‌احمر کشور با بیان‌ اینکه تیم سحر نیز در حوزه رسانه از بروز شایعات جلوگیری می‌کند، افزود: در حوزه آسیب‌های اجتماعی نیز تیم‌های سحر در مواقعی که حوادث و بلایا اتفاق رخ نمی‌دهد به اقداماتی از قبیل پیشگیری از خودکشی، پیشگیری از اعتیاد و اشتغال‌زایی می‌پردازد.

حجت‌الاسلام المدنی با اشاره به اینکه تیم‌های دادرس در حوادث علاوه‌بر خودمراقبتی به دیگران نیز می‌توانند کمک کنند، اظهارکرد: «دادرس» به معنای داوطلب آماده در روزهای سخت بوده و این تیم که از دانش‌آموز یا دانشجو تشکیل شده است در برپایی کمپ‌های اضطراری، تهیه تغذیه و بهداشت کمپ‌های اسکان، آموزش‌های حمل مصدوم، پناه‌گیری و خروج ایمن، اطفاء‌ حریق، احیای قلبی-ریوی، ارزیابی مصدوم ایفا نقش می‌کند.

وی به تشکیل بیش از هزار و چهارصد هسته کارآفرینی در گروه‌های یاس خبر داد و گفت: امسال خوشبختانه در 4 دوره آموزش‌های لازم به این افراد داده شد، لذا این افراد نه تنها خود شاغل‌ می‌شوند بلکه بین 3 تا 8 نفر دیگر را نیز شاغل می‌کنند.

انتهای پیام
captcha