کوتاه از زندگی مرحوم محبوبه محبی از حافظان قرآن قزوین
کد خبر: 4181390
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۷

کوتاه از زندگی مرحوم محبوبه محبی از حافظان قرآن قزوین

محبوبه محبی، حافظ و فعال قرآنی که جمعه ۱۹ آبان دار فانی را وداع گفت، از سال ۸۱ حفظ قرآن را در کانون قرآن امیرالمومنین(ع) که از شعبه‌های مهد قرآن کریم استان قزوین است آغاز کرد و در سال ۱۴۰۰ به عنوان معلم نمونه قرآنی از سمت آموزش‌و‌پرورش منطقه البرز معرفی شد.

مرحوم محبوبه محبی

به گزرش ایکنا از قزوین، محبوبه محبی، حافظ و فعال قرآنی که جمعه ۱۹ آبان دار فانی را وداع گفت، متولد اسفند سال ۶۱ و دارای لیسانس علوم قرآنی و فوق لیسانس قرآن و حدیث بود؛ او از سال ۸۱ حفظ قرآن را در کانون قرآن امیرالمومنین(ع) که از شعبه‌های مهد قرآن کریم استان قزوین است آغاز کرد.

محبی در طی دو و نیم سال حافظ کل قرآن کریم شد. وی همچنین از جمله داوران شهر قزوین بود که به دلیل توانایی و استعدادهایی که در زمینه مسائل قرآنی داشت به عنوان مدیر کانون نورالهدی الوند مشغول به فعالیت شد.

این فعال قرآنی معلم قرآن آموزش‌و‌پرورش بود و در سال ۱۴۰۰ به عنوان معلم نمونه قرآنی از سمت آموزش‌و‌پرورش منطقه البرز معرفی شد. از محبی ۲ فرزند به نام محمدصادق میرزایی، کلاس هشتم و حافظ کل قرآن کریم و علی میرزایی کلاس سوم دبستان حافظ ۳ جزء قرآن کریم به‌جای مانده است.

فرماندار البرز، دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین و دارالقرآن‌الکریم سازمان تبلیغات اسلامی هر یک در پیام‌های جداگانه‌ای درگذشت این بانوی قرآنی را تسلیت گفتند.

سیدمحمود چاوشی، مدیرعامل مؤسسه کشوری مهد قرآن طی پیامی به پرویز خوش‌پنجه، مدیر مهد قرآن استان قزوین تسلیت گفت که در متن آن آمده است؛ درگذشت خادم قرآن، معلم و حافظ قرآن کریم مرحومه مغفوره بانو سیده محبوبه محبی را که عمر بابرکت خود را در راه ترویج قرآن کریم در جامعه سپری نمود و موجب شکوفایی جمع کثیری از حافظان قرآن گردید به خانواده بزرگ مهد قرآن استان قزوین تسلیت و تعزیت عرض می‌نمایم. از ایزد منان، رحمت واسعه الهی برای آن بانوی محترمه و صبر و بردباری برای خانواده و فرزندانش مسئلت دارم. روح این بانوی قرآنی میهمان بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا(س) باشد و قرین رحمت واسعه الهی قرار گیرد.

انتهای پیام
captcha