قدردانی امام‌جمعه اصفهان از رونق‌دهندگان به فریضه زکات
کد خبر: 4181857
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۱

قدردانی امام‌جمعه اصفهان از رونق‌دهندگان به فریضه زکات

امام‌جمعه اصفهان در اولین جشنواره ترویجی تکریمی زکات شهرستان‌های شرق استان با اشاره به جایگاه ویژه زکات در دین اسلام، از کشاورزان و کسانی که رونق‌دهنده به این فریضه دینی هستند، قدردانی کرد.

سیدیوسف طباطبایی‌نژاد امام‌جمعه اصفهانبه گزارش ایکنا از اصفهان، آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه اصفهان، امروز، ۲۳ آبان‌ماه در اولین جشنواره ترویجی تکریمی زکات شهرستان‌های شرق استان که به میزبانی شهرستان نایین برگزار شد، اظهار کرد: زکات یکی از پایه‌های اساسی دین است که متأسفانه این واجب دینی تا مدتی پیش در کشور ما رنگی نداشت؛ اما خدا را شاکریم که در اصفهان و به‌خصوص در شمال این استان جلسات خوبی در این زمینه برگزار شده است و مردم هم به این فریضه دینی پایبند می‌شوند.

وی ادامه داد: آیات و روایات بسیاری درباره زکات بیان شده است که نشان می‌دهد این فریضه جایگاه ویژه‌ای در دین اسلام دارد؛ به همین دلیل از کشاورزان و کسانی که رونق‌دهنده به فریضه دینی زکات هستند، تشکر می‌کنم.

امام‌جمعه اصفهان با بیان اینکه ایران انتخابات مهمی پیش رو دارد، گفت: به مردم بفهمانید که حکومت اسلامی برای ما عزت و آبروست و همه شما از همین امروز، اهمیت حضور پای صندوق رأی را به مردم یادآور شوید؛ چراکه حضور در انتخابات وظیفه‌ای دینی و اسلامی است.

وی افزود: درست است که مشکلاتی از قبیل گرانی در کشور وجود دارد، ولی باید در کنار هم بایستیم و افرادی انتخاب شوند که توانایی این کار را داشته باشند و بتوانند خدمت کنند؛ چراکه نیامدن پای صندوق رأی آرزوی آمریکاست.

طباطبایی‌نژاد با اشاره به موضوع مقاومت، ضمن آرزوی پیروزی برای مردم فلسطین بیان کرد: با دیدن و شنیدن تمام اتفاقات اخیر، چهره واقعی آمریکا برملا شد و همه مردم دنیا فهمیدند که آمریکا کیست و چه جنایاتی انجام می‌دهد.

در ادامه، حجت‌الاسلام محمد مطهرخو، امام‌جمعه شهرستان نایین نیز گفت: حقیقتاً جای خالی این برنامه‌ها که قرآن هم توصیه کرده است، حس می‌شود. برگزاری این مراسم‌ها بسیار بجاست‌ و امیدواریم از این راه و همچنین با تلاش رسانه‌ها، علما، ائمه جمعه، نویسندگان، شعرا و هنرمندان، زکات که یکی از ارکان اسلام است، به فراموشی سپرده نشود.

یادآور می‌شود، در پایان این جشنواره از مؤدیان و مبلغان زکات و همچنین برگزیدگان این جشنواره با حضور امام‌جمعه، مدیرکل تبلیغات اسلامی و رئیس شورای زکات استان اصفهان تجلیل شد.

فاطمه نصیری نایینی

انتهای پیام
captcha