عمل به قرآن، مسابقه‌‌ای برای آحاد جامعه اسلامی است
کد خبر: 4182830
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۶
نماینده ولی‌ فقیه در سیستان‌وبلوچستان:

عمل به قرآن، مسابقه‌‌ای برای آحاد جامعه اسلامی است

آیت‌الله مصطفی محامی گفت: عمل به آیات قرآن مسابقه‌ای است که آحاد جامعه اسلامی به آن نیاز داریم و باید در مسابقه عمل به قرآن شرکت و تلاش کنیم تا در این جهت حائز رتبه شویم.

آیت الله محامی امام جمعه زاهدانبه گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌ فقیه در استان، آیت الله مصطفی محامی امام‌جمعه زاهدان، شامگاه ۲۷ آبان‌ماه، در اختتامیه مسابقات قرآن بسیج گفت: به تعبیر امام خمینی(ره) اسلام مکتب انسان‌سازی است و قرآن کتاب آسمانی ما و منشور انسان‌سازی و کتابی است که خداوند نازل فرموده تا انسان بتواند به‌درستی راه خود را طی کند.
 
امام‌ جمعه زاهدان افزود: با همه آنچه که در جامعه اسلامی به قرآن کریم اهمیت داده شده اما این آیه شریفه همچنان زنده است که پیامبر اکرم(ص) با گلایه مطرح می‌کنند «يَا رَبِّ إِنَّ قَوْمِي اتَّخَذُوا هَٰذَا الْقُرْآنَ مَهْجُورًا» خداوندا قوم من قرآن را مهجور قرار دادند و آنگونه که باید به آن نپرداختند.
 
وی گفت: خداوند متعال در آیه 9 سوره حجر  فرمودند: «إِنَّا نَحْنُ نَزَّلْنَا الذِّكْرَ وَ إِنَّا لَهُ لَحافِظُونَ» ما خود قرآن را نازل و خود هم آن را حفظ می‌کنیم و ابزار کار نیز آحاد مردم هستند و این نشان دهنده این است که جایگاه قرآن به‌قدری بالاست که هر چقدر هم کار کنیم باز هم کم است و البته قاعده کار همین است چون قرآن کلام خدا و دارای جایگاه بالایی است و هر چقدر در این راستا تلاش و کار کنیم باز هم کم است.
 
نماینده ولی‌ فقیه در سیستان‌وبلوچستان ادامه داد: در تعبیری از امام علی(ع) آمده‌ است: قرآن دریایی است که غواصان به عمقش راه پیدا نمی‌کنند، پر از گوهرهای قیمتی است که تمام نمی‌شود، گردش روزها آن را کهنه نمی‌کند و همیشه تازه است لذا هر چقدر به قرآن بپردازیم باز هم جای دارد.
 
آیت‌الله محامی اظهار کرد: نگاه به صفحه قرآن، شنیدن صوت قرآن، خواندن و حفظ قرآن ثواب دارد و اسلام ما را به سوی قرآن ترغیب می‌کند و هدف نهایی عمل به آیات قرآن است از این جهت که عمل به قرآن حیات بخش است و باید تلاش کنید تا در مسابقه عمل به قرآن پیشتاز باشید.
 
وی گفت: اگر تنها قرآن را قرائت کرده و به آن عمل نکنیم دیگر احیاگر نیست و ما را به حیات طیبه نمی‌رساند، باید توجه داشته باشیم که چه مقدار از ارزش‌ها و احکام قرآنی در جامعه ما حاکم است از این جهت که گاهی برخی افراد مسلمان نیستند اما در قسمت‌هایی از جمله راستگویی، انصاف، وفای به عهد، اتقان در کار علم‌شان به قرآن بیشتر از ما مسلمانان است و عمل به آیات قرآن مسابقه‌ای است که آحاد جامعه اسلامی به آن نیاز داریم و باید در مسابقه عمل به قرآن شرکت و تلاش کنیم تا در این جهت حائز رتبه شویم و البته توجه داشته باشیم که در این مسابقه کسی به ما امتیاز می‌دهد که به تمامی عرصه‌های وجودی ما اشراف دارد.
انتهای پیام
captcha