حضور ۴۰ داور بین‌المللی در مسابقات سراسری قرآن کریم
کد خبر: 4182852
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۳
سرپرست معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه خراسا‌ن‌شمالی؛

حضور ۴۰ داور بین‌المللی در مسابقات سراسری قرآن کریم

سرپرست معاونت فرهنگی اوقاف و امور خیریه خراسا‌ن‌شمالی از حضور ۴۰ داور بین المللی در چهل و ششمین مسابقات سراسری قرآن کریم در استان خبرداد.

حجت‌الاسلام علی پرهیزگار، سرپرست معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه خراسا‌ن‌شمالیحجت‌الاسلام علی پرهیزگار، سرپرست معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه خراسا‌ن‌شمالی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌شمالی اظهارکرد: در چهل و ششمین مسابقات سراسری قرآن کریم ۳۵۶ شرکت‌کننده ممتاز کشوری و حدود ۴۰ داور مسابقات بین المللی در استان حضور می‌یابند.
وی با اشاره به برپایی بیش از ۷۵ محفل انس با قرآن در مدارس، مساجد، امامزاده و دارالقرآن‌های استان، ادامه داد: سه محفل قرآن ویژه بانوان بوده که در شهرستان‌های شیروان، بجنورد و اسفراین برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه چهل و ششمین مسابقات سراسری قرآن کریم از نهم آذرماه آغاز و تا ۱۸ همان ماه ادامه دارد، گفت: شرکت‌کننده‌ها و عوامل اجرایی از هشتم تا ۱۹ آذر ماه در این استان حضور دارند، که در مجموع یک‌هزار نفر با احتساب نیروهای اجرایی مهمان خراسان‌شمالی خواهند بود که تمامی تمهیدات لازم برای اسکان و پذیرایی این افراد اندیشیده شده است.
وی یادآورشد: با مساعدت مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و استفاده از سهمیه میزبانی ۱۱ نفر از متسابقین خراسان‌شمالی به مرحله نهایی چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران راه پیدا کردند.
وی افزود: در رشته‌های معارفی نیز ۹ نفر از استان به مرحله مقدماتی کشوری راه یافته‌اند که نیمه اول آذرماه این مسابقات برگزار شده و برگزیده‌ها به دور پایانی این مسابقات که در استان قم برپا خواهد شد معرفی می‌شوند.
وی تصریح کرد: این دوره از مسابقات در بخش آوایی انفرادی شامل حفظ (کل و ۲۰ جزء) قرآن کریم، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، اذان و دعاخوانی و بخش گروهی شامل مدیحه سرایی و همخوانی قرآن کریم برگزار می‌شود.

 

انتهای پیام
captcha