برگزاری جشن خودکفایی ۳۰۰۰ مددجوی کمیتە امداد کردستان
کد خبر: 4183744
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۸

برگزاری جشن خودکفایی ۳۰۰۰ مددجوی کمیتە امداد کردستان

مدیرکل کمیتە امداد کردستان از خودکفایی ۳ هزار نفر از مددجویان کمیتە امداد کردستان در سال جاری خبر داد و گفت: طی سە سال گذشتە در کمیتە امداد استان کردستان بیش از ۲۳ هزار فرصت شغلی با همکاری کارگروە اشتغال ایجاد شدە است.

رضا طوسی، مدیرکل کمیته امداد استان کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، رضا طوسی، مدیرکل کمیته امداد استان کردستان در همایش جشن اشتغال و خودکفایی مددجویان و تجلیل از یاوران اشتغال که امروز، دوم آذر در اردوگاه امام علی سنندج برگزار شد، گفت: ما افتخار می‌کنیم که با توجه به منویات مقام معظم رهبری در راستای توانمندسازی مددجویان، خادم مددجویان هستیم و البته زحمات ایجاد اشتغال بر دوش اعضای کارگروه اشتغال و تعامل و هماهنگی با بانک‌های عامل استان بوده است.

وی افزود: ایجاد اشتغال و درآمد پایدار از طریق استعدادسنجی، استعدادیابی، آموزش فنی حرفەای، ارائە تسهیلات و استفادە از مددجویان بە عنوان راهبر شغلی از جملە اهداف مورد نظر کمیتە امداد است.

مدیرکل کمیته امداد کردستان بیان کرد: طی سه سال گذشته در کمیته امداد کردستان حدود ۲۳ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی ایجاد شده که از این تعداد ۱۸ هزار و ۵۰۰ نفر فرصت شغلی برای مددجویان و چهار هزار و ۷۰۰ نفر برای غیرمددجویان بود که از مجموع اشتغال ایجاد شدە ٤۰ درصد در روستاها و ٦۰ درصد در شهرها بودە است.

وی با اشاره به اینکه ۲۲ درصد از اشتغال ایجاد شدە مربوط بە زنان سرپرست خانوار بوده است، ادامه داد: طی سە سال گذشتە قریب بە ٦ هزار نفر براساس ارزیابی و شاخص‌های مدنظر کمیتە امداد خودکفا شدەاند.

طوسی از خودکفایی حدود ۳ هزار نفر از مددجویان کمیتە امداد استان کردستان در سال جاری خبر داد و گفت: از فرصت شغلی ایجاد شدە ۲۷ درصد مربوط بە افراد ٥۰ سال بە بالا و ۷۳ درصد آن مربوط بە افراد ۲۰ تا ٥۰ سال بودە است.

حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی، نمایندە ولی فقیە در کردستان در ادامه این نشست گفت: با همدلی در استان اتفاقات خوبی رقم خوردە کە مهم‌ترین آن‌ها در سفر ریاست جمهوری بە استان کردستان متجلی شد.

وی با اشاره به اینکه پیامبر عظیم‌الشان اسلام(ص) می‌فرماید: «بهترین مردم کسانی هستند کە در زندگی مردم تأثیرگذار هستند»، افزود: همانگونە کە گفتە شد، خداوند بندگانی را در زمین دارد کە سعی دارند دیگران را حاجت‌روا کنند و بی‌گمان این افراد از عذاب الهی در امان خواهند بود.

نمایندە ولی فقیە در کردستان در پایان یادآور شد: تلاش ما در کردستان این است کە کاری کنیم مردم از زندگی خود لذت ببرند و خوشبختانە کمیتە امداد در این زمینە تلاش وافر دارند.

انتهای پیام
captcha