مصوبات شورای توسعه فرهنگ قرآنی لازم‌الاجرا است
کد خبر: 4184073
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۱
حجت‌الاسلام تقی‌زاده:

مصوبات شورای توسعه فرهنگ قرآنی لازم‌الاجرا است

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم گفت: مصوبات شورای توسعه فرهنگ قرآنی به عنوان شورای تخصصی برای دستگاه‌ها لازم‌الاجراست.

به گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام علی تقی‌زاده، رئیس سازمان دارالقرآن الکریم، امروز شنبه ۴ آذر در نشست شورای توسعه فرهنگ قرآنی خراسان جنوبی که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بیرجند برگزار شد، گفت: رهبر معظم انقلاب مبنای دقیق قرآنی دارند و براساس آن، تحقق تمدن نوین اسلامی را منوط به این موضوع کردند که جامعه قرآنی شود، با توجه به فرمایش رهبر معظم انقلاب، فعالیت‌های قرآنی به شدت راهبردی است زیرا مقصد اصلی انقلاب اسلامی را دنبال می‌کند.

وی بیان کرد: در سال ۱۳۸۸ شورای توسعه فرهنگ قرآنی براساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل شد اما استفاده ویژه‌ای که جامعه قرآنی از این شورا انتظار داشت، محقق نشد و باعث شد طراحی جدید صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های قرآنی در ۴۳ سال گذشته دارای فراز و نشیب‌هایی بوده است اما در دهه اخیر اتفاقات چشمگیری که بتواند موجی برای رغبت جامعه به فعالیت‌های قرآن باشد رخ نداده است، اظهار کرد: سال گذشته برنامه محفل توانست نقطه عطفی در  فعالیت‌های قرآنی باشد و رغبت عمومی با این برنامه ایجاد شود.

حجت‌الاسلام تقی‌زاده گفت: ما در فعالیت‌های قرآنی به ایده اصلی نیاز داریم که بتواند فضای جدید را شکل دهد و موجی از رغبت عمومی را مدیریت کند، شاید با یک برنامه چند میلیون نفر گرد هم آیند اما برنامه بعدی برای آن‌ها طراحی نمی‌کنیم.

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم با تأکید بر اینکه رویکردهای قرآنی باید به سمت معنا برود و این مسئله مورد وفاق است، گفت: برای جوانی که خانواده حاضر است هزینه زیادی کند باید برنامه‌ریزی کنیم که چگونه به سمت فعالیت‌های قرآنی سوق داده شود و به مقصود اصلی و تربیت قرآنی برسیم.

وی در ادامه پیشنهاد کرد شورای توسعه فرهنگ قرآنی خراسان جنوبی در بازه زمانی مشخص و سند راهبردی قرآن استان را در افق سه تا پنج سال تدوین کند و در ذیل آن فعالیت‌های مختلف دستگاه‌ها شکل بگیرد.

وی با بیان اینکه برگزاری روز یا هفته فعالیت‌های قرآنی پیشنهاد می‌شود تا دستگاه‌ها فعالیت‌های قرآنی خود را انجام دهند، گفت: هدف ما تقویت جریان‌های مردمی در حوزه فعالیت‌های قرآنی است.

حجت‌الاسلام تقی‌زاده یادآور شد: مردمی‌‌سازی و مردم‌محوری از رویکردهای مهم این سازمان است تا بتوانیم فضای جدید و موجی از رغبت عمومی را نسبت به فعالیت‌های قرآنی شکل دهیم.

انتهای پیام
captcha