مربیان قرآن را دریابیم
کد خبر: 4184493
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۶

مربیان قرآن را دریابیم

عضو هیئت مدیره اتحادیه قرآنی استان یزد گفت: معلمان و مربیان قرآنی فعال در مؤسسات که از توانمندی‌های بالایی هم برخوردار هستند، متأسفانه از حداقل‌ حمایت‌ها برخوردار نمی‌شوند و لذا این قشر باید به صورت ویژه مورد حمایت قرار گیرند.

حمیدرضا مطهریان و حسین قادری، اتحادیه قرآنی یزدبه گزارش ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام حمیدرضا مطهریان، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان یزد، امروز، 6 آذرماه در نشست اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با فعالان قرآنی استان یزد گفت: در راستای تحقق دغدغه رهبر انقلاب در زمینه تربیت 10 میلیون حافظ قرآن کریم، و به همت استاندار یزد طرح «چهار هزار شهید چهار هزار حافظ قرآن» برنامه‌ریزی و رونمایی شد.

وی ادامه داد: در قالب این طرح و در طول چهار سال به تعداد چهار هزار شهید استان، چهار حافظ قرآن کریم تربیت می‌شوند و در جلسات متعدد این طرح مورد بررسی قرار گرفت و اکنون در حال اجراست. هرچند کمتر از یک درصد هزینه‌های طرح پرداخت شده اما طرح توسط اتحادیه قرآنی و به همت مؤسسات استان در حال برگزاری است.

مطهریان با اشاره به اینکه این طرح می‌تواند در سطح کشور نیز اجرایی شود بیان کرد: این طرح در تحقق فرمایش رهبر انقلاب در زمینه تربیت حفاظ قرآن کریم اثرگذار و طرحی مدون و بر اساس سامانه اجرایی می‌شود.

مدیرعامل اتحادیه قرآنی استان یزد بر تشکیل سازمان یا وزارتخانه‌ای با عنوان قرآن و عترت تأکید کرد و گفت: در صورتی که این اقدام عملیاتی شود، همه قرآنیان را در برگرفته و می‌توان برنامه‌ها و اعتبارات مربوط به این حوزه را مورد پیگیری قرار داد.

حسین قادری، عضو هیئت مدیره اتحادیه قرآنی استان و مدیرعامل مؤسسه ثقلین یزد نیز در این نشست بر راه‌اندازی صندوق حمایتی ویژه فعالان قرآنی تأکید کرد تا جایگاه و شأن قرآن و حاملان این کتاب الهی حفظ و مورد حمایت باشند.

وی با اشاره به تشکیل صندوق قرض‌الحسنه در اتحادیه قرآنی استان یزد بیان کرد: تاکنون حدود پنج میلیاردتومان از طریق این صندوق به مؤسسات تسهیلات پرداخت شده است و اگر این صندوق تقویت و ذیل صندوق کشوری که تعریف می‌شود، مورد حمایت واقع شود، در توانمندسازی مالی مؤسسات مؤثر واقع خواهد شد.

قادری کمبود فضا و اعتبار لازم را دو مشکل اساسی مؤسسات قرآنی دانست و گفت: متأسفانه اکثریت قریب به اتفاق مؤسسات در فضای استیجاری مشغول هستند و لذا هزینه‌های فوق العاده سنگینی را باید متحمل شوند که می‌توان با شرایط به گونه‌ای اندیشیده شود تا نسبت به رفع این مشکلات اقدام کرد.

این فعال قرآنی استان یزد بیان کرد: معلمان و مربیان قرآنی فعال در مؤسسات نیز از توانمندی‌های بالایی برخوردار هستند اما از حداقل‌ حمایت‌ها برخوردار نبوده بویژه از حمایت دولتی بهره‌مند نمی‌شوند.

انتهای پیام
captcha